تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۲۳:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 116930

ابراهیم داروغه زاده معاون پیشین اداره نظارت و ارزشیابی در بخشهایی از گفت وگوی خود با ایسنا حرفهای جالبی درباره وضعیت چند فیلم توقیفی زده است .

به گزارش سینماسینما ،بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است :

 

‎در سال‌های گذشته یکی از اولین سوالاتی که همیشه از معاون نظارت و ارزشیابی و رئیس سازمان سینمایی پرسیده می‌شد درباره فیلم‌های توقیفی بود، اما در دوران شما چند فیلم توقیفی که حاشیه‌های زیادی هم داشتند، امکان نمایش پیدا کردند، هرچند بماند با چه اصلاحات و تغییراتی توانستند مجوز بگیرند و صاحبان فیلم‌ها چقدر قلبا راضی به آن بودند. اما فیلم‌هایی هم هنوز هستند که به نتیجه نرسیدند مثل «رستاخیز»، «خانه پدری»، «کاناپه»، «صد سال به این سال‌ها»، «گزارش یک جشن» یا «خرس» که اصلاً معلوم نیست چه اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد. الان دیگر مشکل اصلی این فیلم‌ها چیست؟ آیا فیلمی مثل «خانه پدری» با تعیین رده بندی سنی نمی‌تواند اکران گسترده‌تری داشته باشد تا مجبور به اکران در هنر و تجربه نباشد؟

‎هر کدام از این فیلم‌ها داستان جداگانه خود را دارند، از اکران فیلم «رستاخیز» با نظر مخالف بعضی از مراجع عظام جلوگیری شد. درباره فیلم‌های «خیابان‌های آرام» آقای تبریزی یا «گزارش یک جشن» آقای حاتمی کیا واقعیت این است که در این دو سالی که من در معاونت نظارت و ارزشیابی بودم از سوی تهیه کننده اقدامی برای پیگیری نمایش آن‌ها صورت نگرفته است.

‎درباره فیلم «خانه پدری» آقای عیاری که مجوز نمایش دارد فکر نمی‌کنم دیگر با رده بندی مشکلی برای اکران در سینماها داشته باشد و اگر جدی‌تر پیگیری شود مشکلی برای اکران ندارد اما فیلم «کاناپه» را ندیده‌ام یعنی نه من دیده‌ام، نه شورای پروانه نمایش و نه حتی شورای پروانه نمایش قبلی. فقط یادم هست مصاحبه‌ای از آقای عیاری خواندم که فیلم با مجوز آقایان جنتی و ایوبی تولید شده است. البته این را هم بگویم که هیچ وقت مراجعه‌ای برای دریافت پروانه نمایش این فیلم نشده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها