امیر حسین علم الهدی با انتشار یادداشتی ، توضیحاتی درباره اظهاراتش دربرنامه نقد سینما ارائه داد.
به گزارش سینماسینما ، علم الهدی در یادداشت خود نوشت :
به نام خدا
در برنامه جمعه شب نقد سینمای شبکه پنج در تعریضی به اکران نابهنگام فیلم سینمایی ” لاله” در عید نوروز از نقش مشاور عالی محترم سازمان سینمایی جناب رضاداد در این اکران سخن گفتم که این بزرگوار طی پیامی پر از مهر و محبت اشاره داشتند که بنده در اکران نقشی نداشته ام و مجری طرح فیلم نیستم و نقشم فقط ” حَکم” بوده در این فیلم سینمایی!
به رسم ادب در زمانه ایی که همه محتاج ” بخشش یکدیگر ” هستیمو شرایط جامعه باید بسمت همگرایی رود تا جدایی طلبی، باید از ایشان عذرخواهی کنم بخاطر صراحت ایشان در عدم نقشی در اکران فیلم لاله در عید نوروز!
و اما سوال اساسی همچنان بی پاسخ مانده است: دولت محترم در طرح قرعه کشی سال ۹۹ سینماها به یکباره در عید نوروز فیلم خودش را بدون هرگونه تشریفات به اکران در میاورد و این شائبه بوجود می آید که چطور می تواند دولت از رانتی که آن را بصراحت نفی می کند” دخالت سرگروه ها در چین سلیقه ایی اکران طی این سال ها ” خودش از همان رانت انتخاب فیلم های عید توسط شورای منتخب خودش استفاده کند!
نمی توانیم شاهد اتفاق یا بدعتی باشیم توسط دولتی که خود به درستی از شفافیت در امور حرف می زند و دبیر محترم اجرایی این ” شفافیت” اتفاقا” رئیس محترم سازمان سینمایی است که بدین صورت غیر شفاف فیلم دولتی خود را بدون هیچ ملاحظه ایی و ” انتخابی” توسط شورای ” منتخب خود” به اکران درآورد!
انتظار از جناب دکتر حسین انتظامی که مرد شفافیت است و این شفاف بودن را برای جلوگیری از رانت می داند این است که از این رانت ” دولت ساخته” جلوگیری کند !
این انتظار زیادی نیست از راهبر ساعی ” شفاف سازی” دولت…
و انتظار آخر از مشاور عالی محترم سازمان سینمایی جناب رضاداد که بعنوان کمک کننده به سرانجام رساندن تولید فیلم لاله بوده است حداقل این بود که مشاوره می دادند
: اکران عید این فیلم توسط “انتخاب ” دولت، شائبه بوجود می آورد و سینما را مثل همیشه از مشاوره های خود طی این سال ها این بزرگوار دوباره بهره مند می ساخت که برای حفظ شان دولت ” انتخاب” ” دولتی” عید نباید این فیلم” دولتی” می شد!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هشدار برای یک فرونشست سینمایی
- پروانه نمایش ۲ فیلم صادر شد
- انتقاد علم الهدی از یک طرح عجیب : فیلمها قرار است بر اساس قرعه کشی در سینماها اکران شوند
- به احترام سینما/یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- انتقاد امیر حسین علم الهدی از استعفای انتخاباتی وزیر آموزش و پرورش
- همه ما در پول کثیف غوطه وریم/یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- چرا روند موفقیت فیلمسازان اول مختل میشود؟/یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- اعتراض تند علمالهدی به حذف فیلمهای هنر و تجربه از راهروهای سازمان سینمایی در زمان حیدریان
- امیر یوسفی یکی از نابغه های سینمای ایران است که روزی از این سرزمین خواهد رفت !
- تهدید جدی برای سینمای اجتماعی / یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- پروانهها روی شانه چه کسانی نشستند؟
- پست اینستاگرامی علم الهدی درباره عصبانی نیستم و طعنه وکنایه به مخالفان این فیلم
- سرنوشت نامعلوم یک فیلم میلیاردی جنجالی
- امیرحسین علم الهدی :تلاوت قرآن زنده یاد عبدالباسط تکرار نشدنی است
- واکنش تند امیرحسین علم الهدی به اظهارات اخیر یامین پور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





