امیر حسین علم الهدی با انتشار یادداشتی ، توضیحاتی درباره اظهاراتش دربرنامه نقد سینما ارائه داد.
به گزارش سینماسینما ، علم الهدی در یادداشت خود نوشت :
به نام خدا
در برنامه جمعه شب نقد سینمای شبکه پنج در تعریضی به اکران نابهنگام فیلم سینمایی ” لاله” در عید نوروز از نقش مشاور عالی محترم سازمان سینمایی جناب رضاداد در این اکران سخن گفتم که این بزرگوار طی پیامی پر از مهر و محبت اشاره داشتند که بنده در اکران نقشی نداشته ام و مجری طرح فیلم نیستم و نقشم فقط ” حَکم” بوده در این فیلم سینمایی!
به رسم ادب در زمانه ایی که همه محتاج ” بخشش یکدیگر ” هستیمو شرایط جامعه باید بسمت همگرایی رود تا جدایی طلبی، باید از ایشان عذرخواهی کنم بخاطر صراحت ایشان در عدم نقشی در اکران فیلم لاله در عید نوروز!
و اما سوال اساسی همچنان بی پاسخ مانده است: دولت محترم در طرح قرعه کشی سال ۹۹ سینماها به یکباره در عید نوروز فیلم خودش را بدون هرگونه تشریفات به اکران در میاورد و این شائبه بوجود می آید که چطور می تواند دولت از رانتی که آن را بصراحت نفی می کند” دخالت سرگروه ها در چین سلیقه ایی اکران طی این سال ها ” خودش از همان رانت انتخاب فیلم های عید توسط شورای منتخب خودش استفاده کند!
نمی توانیم شاهد اتفاق یا بدعتی باشیم توسط دولتی که خود به درستی از شفافیت در امور حرف می زند و دبیر محترم اجرایی این ” شفافیت” اتفاقا” رئیس محترم سازمان سینمایی است که بدین صورت غیر شفاف فیلم دولتی خود را بدون هیچ ملاحظه ایی و ” انتخابی” توسط شورای ” منتخب خود” به اکران درآورد!
انتظار از جناب دکتر حسین انتظامی که مرد شفافیت است و این شفاف بودن را برای جلوگیری از رانت می داند این است که از این رانت ” دولت ساخته” جلوگیری کند !
این انتظار زیادی نیست از راهبر ساعی ” شفاف سازی” دولت…
و انتظار آخر از مشاور عالی محترم سازمان سینمایی جناب رضاداد که بعنوان کمک کننده به سرانجام رساندن تولید فیلم لاله بوده است حداقل این بود که مشاوره می دادند
: اکران عید این فیلم توسط “انتخاب ” دولت، شائبه بوجود می آورد و سینما را مثل همیشه از مشاوره های خود طی این سال ها این بزرگوار دوباره بهره مند می ساخت که برای حفظ شان دولت ” انتخاب” ” دولتی” عید نباید این فیلم” دولتی” می شد!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هشدار برای یک فرونشست سینمایی
- پروانه نمایش ۲ فیلم صادر شد
- انتقاد علم الهدی از یک طرح عجیب : فیلمها قرار است بر اساس قرعه کشی در سینماها اکران شوند
- به احترام سینما/یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- انتقاد امیر حسین علم الهدی از استعفای انتخاباتی وزیر آموزش و پرورش
- همه ما در پول کثیف غوطه وریم/یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- چرا روند موفقیت فیلمسازان اول مختل میشود؟/یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- اعتراض تند علمالهدی به حذف فیلمهای هنر و تجربه از راهروهای سازمان سینمایی در زمان حیدریان
- امیر یوسفی یکی از نابغه های سینمای ایران است که روزی از این سرزمین خواهد رفت !
- تهدید جدی برای سینمای اجتماعی / یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- پروانهها روی شانه چه کسانی نشستند؟
- پست اینستاگرامی علم الهدی درباره عصبانی نیستم و طعنه وکنایه به مخالفان این فیلم
- سرنوشت نامعلوم یک فیلم میلیاردی جنجالی
- امیرحسین علم الهدی :تلاوت قرآن زنده یاد عبدالباسط تکرار نشدنی است
- واکنش تند امیرحسین علم الهدی به اظهارات اخیر یامین پور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





