دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران با تاکید بر شفافیت روند رایگیری جشن بزرگ سینمای ایران درباره آرای باطله و شمارششده توضیح داد.
به گزارش سینماسینما، تورج منصوری دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران درباره رای های نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران گفت: تعداد برگ رای های جشن چه آنهایی که به دست افراد رسیده است و آنها رای های خود را ثبت کرده اند و چه آن تعداد از آرای اندکی که به دبیرخانه برنگشته و چه تعداد برگه رای هایی که به دست افراد نرسیده، مشخص است و روند کار هم به این شکل است که برگه رایی هایی که به دست افراد نرسیده یا برگه رای هایی که به دبیرخانه تحویل داده نشده است، باطل می شود.
او افزود: آرای ماخوذه شب گذشته ۱۸ شهریور ماه ساعت ۲۴ به شورای صیانت از آرا تحویل داده شد و دوستان همه این موارد را شب گذشته چک کرده اند. طبیعتا هر برگه رایی که به دبیرخانه برنگشته یا برگه رای هایی که به هر دلیلی به دست افراد نرسیده است، باطل می شود و آنچه که دریافت شده در نتایج پایانی لحاظ می شود.
منصوری بیان کرد: شورای صیانت از آرا بعد از شمارش همه آرا، تعداد آرای باطله و صحیح را به صورت دقیق اعلام می کند. هرچند من هم از تعداد این رای ها خبر ندارم اما می توانم این موضوع را با اطمینان بگویم که آن تعداد از برگه رای هایی که به دبیرخانه برنگشته به اندازه انگشت های دست هم نیست و این برگه رای ها به علاوه آن برگههایی که به افراد ارسال نشده است در نتیجه پایانی لحاظ نمی شود.
منصوری در پایان درباره حذف «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار و «برادرم خسرو» از بخش رقابت بهترین فیلم نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران بیان کرد: باید از صاحبان این آثار دلجویی شود البته من همان موقعی هم که مغایرت حضور این فیلم ها را با آیین نامه اعلام کردیم گفتم این دو فیلم با ارزش هستند و تردیدی در آن نیست و حتی با آیین نامه دیگری می توانستند جزو کاندیداها باشند و به عنوان بهترین فیلم شناخته شوند اما باید بپذیریم که هر زمین بازی قوانین خود را دارد و وقتی چیزی با آن قواعد همخوانی ندارد شامل آن شرایطی می شود که آیین نامه ذکر می کند. آن دو فیلم با آیین نامه مغایرت داشتند و هنگامی که این موضوع مشخص شد، عکس العمل شورای سیاستگذاری معلوم بود. البته طبیعی است صاحبان فیلمی که به اشتباه نامی از آنها برده می شود، دلخور شوند. من این حق را به صاحبان این دو فیلم می دهم و می دانم که آنها کاملا حق دارند و باید از آنها دلجویی شود اما به هر حال این شرایط آیین نامه است البته باید موارد را بیشتر بررسی کنیم تا سال آینده این اشتباه تکرار نشود.
بر اساس تبصره هشتم از آیین نامه جشن نوزدهم خانه سینما فیلمی می تواند نامزد بهترین فیلم جشن سینما شود که الزاما در بخش بهترین کارگردانی یا بهترین فیلمنامه و نیز دو شاخه از سه شاخه تدوین، بازیگری و فیلمبرداری نامزد شده باشد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- محمدمهدی عسگرپور دوباره رئیس هیات مدیره خانه سینما شد
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- فراخوان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- حضور جمعی از سینماگران در قطعه هنرمندان
- از «طوقی» تا «قیصر» در موزه موسیقی بتهوون؛ جلد موسیقی فیلم «قیصر» را کیارستمی طراحی کرده است
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- میان مردم و سینما فاصله افتاده است/ زنان را فراموش نکردیم
- پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما در یک هفته
- واکنش خانه سینما به تصویب یک سند؛ سند ملی سینما مورد تایید جامعه اصناف سینمای ایران قرار نگرفته است
- شب سعید راد با توضیحی برای رفع حاشیهها
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- یادبود سعید راد در شبهای بخارا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت