دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران با تاکید بر شفافیت روند رایگیری جشن بزرگ سینمای ایران درباره آرای باطله و شمارششده توضیح داد.
به گزارش سینماسینما، تورج منصوری دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران درباره رای های نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران گفت: تعداد برگ رای های جشن چه آنهایی که به دست افراد رسیده است و آنها رای های خود را ثبت کرده اند و چه آن تعداد از آرای اندکی که به دبیرخانه برنگشته و چه تعداد برگه رای هایی که به دست افراد نرسیده، مشخص است و روند کار هم به این شکل است که برگه رایی هایی که به دست افراد نرسیده یا برگه رای هایی که به دبیرخانه تحویل داده نشده است، باطل می شود.
او افزود: آرای ماخوذه شب گذشته ۱۸ شهریور ماه ساعت ۲۴ به شورای صیانت از آرا تحویل داده شد و دوستان همه این موارد را شب گذشته چک کرده اند. طبیعتا هر برگه رایی که به دبیرخانه برنگشته یا برگه رای هایی که به هر دلیلی به دست افراد نرسیده است، باطل می شود و آنچه که دریافت شده در نتایج پایانی لحاظ می شود.
منصوری بیان کرد: شورای صیانت از آرا بعد از شمارش همه آرا، تعداد آرای باطله و صحیح را به صورت دقیق اعلام می کند. هرچند من هم از تعداد این رای ها خبر ندارم اما می توانم این موضوع را با اطمینان بگویم که آن تعداد از برگه رای هایی که به دبیرخانه برنگشته به اندازه انگشت های دست هم نیست و این برگه رای ها به علاوه آن برگههایی که به افراد ارسال نشده است در نتیجه پایانی لحاظ نمی شود.
منصوری در پایان درباره حذف «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار و «برادرم خسرو» از بخش رقابت بهترین فیلم نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران بیان کرد: باید از صاحبان این آثار دلجویی شود البته من همان موقعی هم که مغایرت حضور این فیلم ها را با آیین نامه اعلام کردیم گفتم این دو فیلم با ارزش هستند و تردیدی در آن نیست و حتی با آیین نامه دیگری می توانستند جزو کاندیداها باشند و به عنوان بهترین فیلم شناخته شوند اما باید بپذیریم که هر زمین بازی قوانین خود را دارد و وقتی چیزی با آن قواعد همخوانی ندارد شامل آن شرایطی می شود که آیین نامه ذکر می کند. آن دو فیلم با آیین نامه مغایرت داشتند و هنگامی که این موضوع مشخص شد، عکس العمل شورای سیاستگذاری معلوم بود. البته طبیعی است صاحبان فیلمی که به اشتباه نامی از آنها برده می شود، دلخور شوند. من این حق را به صاحبان این دو فیلم می دهم و می دانم که آنها کاملا حق دارند و باید از آنها دلجویی شود اما به هر حال این شرایط آیین نامه است البته باید موارد را بیشتر بررسی کنیم تا سال آینده این اشتباه تکرار نشود.
بر اساس تبصره هشتم از آیین نامه جشن نوزدهم خانه سینما فیلمی می تواند نامزد بهترین فیلم جشن سینما شود که الزاما در بخش بهترین کارگردانی یا بهترین فیلمنامه و نیز دو شاخه از سه شاخه تدوین، بازیگری و فیلمبرداری نامزد شده باشد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
- نامه سرگشادهی امیر اثباتی به خانه سینما؛ مطالبهی حذف مجوزهای ساخت و نمایش فیلم، وظیفهی خانه سینماست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





