دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران با تاکید بر شفافیت روند رایگیری جشن بزرگ سینمای ایران درباره آرای باطله و شمارششده توضیح داد.
به گزارش سینماسینما، تورج منصوری دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران درباره رای های نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران گفت: تعداد برگ رای های جشن چه آنهایی که به دست افراد رسیده است و آنها رای های خود را ثبت کرده اند و چه آن تعداد از آرای اندکی که به دبیرخانه برنگشته و چه تعداد برگه رای هایی که به دست افراد نرسیده، مشخص است و روند کار هم به این شکل است که برگه رایی هایی که به دست افراد نرسیده یا برگه رای هایی که به دبیرخانه تحویل داده نشده است، باطل می شود.
او افزود: آرای ماخوذه شب گذشته ۱۸ شهریور ماه ساعت ۲۴ به شورای صیانت از آرا تحویل داده شد و دوستان همه این موارد را شب گذشته چک کرده اند. طبیعتا هر برگه رایی که به دبیرخانه برنگشته یا برگه رای هایی که به هر دلیلی به دست افراد نرسیده است، باطل می شود و آنچه که دریافت شده در نتایج پایانی لحاظ می شود.
منصوری بیان کرد: شورای صیانت از آرا بعد از شمارش همه آرا، تعداد آرای باطله و صحیح را به صورت دقیق اعلام می کند. هرچند من هم از تعداد این رای ها خبر ندارم اما می توانم این موضوع را با اطمینان بگویم که آن تعداد از برگه رای هایی که به دبیرخانه برنگشته به اندازه انگشت های دست هم نیست و این برگه رای ها به علاوه آن برگههایی که به افراد ارسال نشده است در نتیجه پایانی لحاظ نمی شود.
منصوری در پایان درباره حذف «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار و «برادرم خسرو» از بخش رقابت بهترین فیلم نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران بیان کرد: باید از صاحبان این آثار دلجویی شود البته من همان موقعی هم که مغایرت حضور این فیلم ها را با آیین نامه اعلام کردیم گفتم این دو فیلم با ارزش هستند و تردیدی در آن نیست و حتی با آیین نامه دیگری می توانستند جزو کاندیداها باشند و به عنوان بهترین فیلم شناخته شوند اما باید بپذیریم که هر زمین بازی قوانین خود را دارد و وقتی چیزی با آن قواعد همخوانی ندارد شامل آن شرایطی می شود که آیین نامه ذکر می کند. آن دو فیلم با آیین نامه مغایرت داشتند و هنگامی که این موضوع مشخص شد، عکس العمل شورای سیاستگذاری معلوم بود. البته طبیعی است صاحبان فیلمی که به اشتباه نامی از آنها برده می شود، دلخور شوند. من این حق را به صاحبان این دو فیلم می دهم و می دانم که آنها کاملا حق دارند و باید از آنها دلجویی شود اما به هر حال این شرایط آیین نامه است البته باید موارد را بیشتر بررسی کنیم تا سال آینده این اشتباه تکرار نشود.
بر اساس تبصره هشتم از آیین نامه جشن نوزدهم خانه سینما فیلمی می تواند نامزد بهترین فیلم جشن سینما شود که الزاما در بخش بهترین کارگردانی یا بهترین فیلمنامه و نیز دو شاخه از سه شاخه تدوین، بازیگری و فیلمبرداری نامزد شده باشد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





