تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۱:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 137983

یکی از اعضای کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم‌های سینمایی و محصولات فرهنگی درباره رویکرد و اهداف آن توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش سینماسینما، غلامرضا موسوی دبیر شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران و یکی از اعضای کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم‌های سینمایی و محصولات فرهنگی که به تازگی تشکیل شده است، درباره کارکرد و اهداف این کارگروه گفت: هدف و موضوع اصلی کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم‌های سینمایی و محصولات فرهنگی و رسیدگی به مشکل سرقت فیلم در فضای مجازی است.

به گفته وی، ریشه‌کن شدن این موضوع در هیچ کجای دنیا امکان پذیر نیست اما می‌توان به اصطلاح دانه درشت‌ها و افراد مهم این نوع سرقت را پیدا و مجازات کرد.

وی با اشاره به ضمانت اجرایی کار این کارگروه عنوان کرد: زمانی که پلیس در کاری دخالت کند صد در صد ضمانت اجرایی دارد و به ثمر خواهد رسید. به عقیده من شروع این کار مهم است و این که چه زمانی این مشکل حل می‌شود بستگی به دو پارامتر دارد؛ اول مربوط به وقاحت سارقان و دوم فعالیت و تلاش همکاران ما در کارگروه است.

این تهیه‌کننده سینما درباره نمایش غیرقانونی فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان نیز بیان کرد: رسیدگی به این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و قاعدتا تنها اقدامی که در داخل کشور می‌توان برای آن انجام داد شکایت ما از این شبکه‌ها به دادسرای فرهنگ و رسانه است. امیدواریم دادسرای فرهنگ و رسانه از طریق بخش بین‌الملل قوه قضاییه مشکل را پیگیری کند تا ما بتوانیم این مساله را به نتایجی برسانیم.

موسوی در پایان تاکید کرد: کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم‌های سینمایی و محصولات فرهنگی کار خود را آغاز کرده و اکنون در مرحله برنامه‌ریزی است که ان‌شاءالله از هفته آینده وارد مقوله اجرایی آن خواهیم شد.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها