مدیر بخش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر میگوید که برای هر فیلم حدود هفت هزار و ۳۰۰ فرصت رایگیری ایجاد شده بود و آرای اخذ شده در سینماهای جنوب و شمال تهران تقریبا یکسان بود.
به گزارش سینماسینما، علی آشتیانیپور (مدیر بخش آرای مردمی سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر) با اشاره به روند برگزاری این بخش و اخذ آرای مردمی گفت: «براساس آنچه اعلام شده بیشترین رای برای فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی است و تقریباً آماری که این فیلم برای خود به دست آورد و جایگاهی که گرفته بود از ابتدا تا روز آخر یکسان بود و این فیلم بهطور تقریبی در همه روزها در صدر جدول بود. البته پنج فیلم اول با فاصله بسیار کم با هم رقابت داشتند و گاهی نیز جایگاه آنها جابجا میشد.»
او ادامه داد: «تماشاگران میتوانستند بعد از تماشای فیلم با کدی که روی بلیتها درج شده تا دو ساعت نظر خود را اعلام کنند. برخی از این بلیتها در اختیار صاحبان آثار و سینماداران و عمده بیشتر بلیتها از طریق گیشه و از طریق اینترنت فروخته شده بود و ما براساس سبد آمار، رایها را اعلام میکردیم که تاکید بیشتر ما روی بلیتهایی بود که به صورت پیشفروش یا از طریق گیشه خریداری شده بودند.»
آشتیانیپور ادامه داد: نکته جالب براساس آرای اعلام شده از روی کد بلیتها این است که تقریباً نظر مخاطبان درباره فیلمها در نقاط مختلف تهران از جنوبیترین سینما تا شمالیترین آن یکسان بود. یعنی اگر یک فیلمی در سینما فرهنگ رتبه بالایی به دست میآورد در سینماهایی همچون راگا، تماشا و ایرانمال نیز تقریباً همان نتایج را به دست میآورد و این امر نشان میداد تقریباً تماشاگران به یک فیلم یک نوع واکنش نشان دادهاند و این مسئله نشان میدهد که اگر ما گستره این آمارگیری را در کل ایران نیز گسترش میدادیم میزان آرای ما دقیقتر میشد اما تغییر زیادی در نتایج ایجاد نمیکرد.»
آشتیانیپور گفت: «۳۳ فیلم در جشنواره فیلم فجر در بخش آرای مردمی شرکت کرد که برای هر فیلم حداقل هفت هزار و ۳۰۰ فرصت رایگیری ایجاد شده بود و در مجموع امکان اخذ ۲۶ هزار رای وجود داشت.»
او ادامه داد: «میزان رایهای اخذ شده برای فیلمهای مختلف متفاوت بود اما به صورت میانگین برای هر فیلم حدود ۳۰ درصد آرا اخذ شده است و مردم براساس کدهایی که داشتند رای دادند.»
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- سیمرغ مردمی جشنواره فجر دوباره حذف میشود؟
- ادای دین «هوک» به سیستان و بلوچستان/ اولین تصویر از فیلم حسین ریگی منتشر شد
- اعتراض تهیهکننده فیلم «ملاقات خصوصی» به حذف سیمرغ مردمی
- سعید روستایی با فیلم «متری شیش و نیم» به مراسم جوایز سزار دعوت شد
- توقف آرای مردمی فجر۴۰ بهدلیل عدم اطمینان از صحت و دقت نتایج نظرسنجی/حذف سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران
- درخواست رئیس سازمان سینمایی برای شفافسازی؛ با تشکیل یک کمیته، شبهات آرای مردمی جشنواره فیلم فجر بررسی شود
- آخرین آمار از آرای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر تا ظهر ۲۰ بهمن
- تهیه کننده «شادروان»: برای سمفا دیگر آبرویی باقی نمانده است
- در نشست رسانهای «دسته دختران» عنوان شد؛ سیستم سمفا بر آرای مردمی کنترل ندارد
- اعلام پنج فیلم صدرنشین آرای مردمی در جشنواره چهلم
- سیمرغ مردمی جشنواره فیلم فجر و حواشی امسالش
- بررسی حواشی آرای تماشاگران در جشنواره فیلم فجر
- نمایش ۲ فیلم ایرانی در بخش مسابقه سیوهشتمین جشنواره فیلمهای پلیسی فرانسه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





