در روزهای اخیر گفته می شود «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده به عنوان تنها نماینده ایران به جشنواره فیلم برلین راه یافته است ولی تهیهکننده فیلم، حضورش را در آن جشنواره قطعی ندانسته است.
به گزارش سینماسینما، مستانه مهاجر تهیهکننده این فیلم سینمایی در ایلنا با تائید خبرهای منتشر شده درباره اولین دعوت بینالمللی از «اسرافیل» گفت: «اسرافیل» به شصت و هفتمین جشنواره فیلم برلین دعوت شده است و طبق اطلاعاتی که داریم، تنها نماینده ایران در آن فستیوال است، اما من به عنوان تهیهکننده و خانم پناهنده به عنوان کارگردان، هنوز به نتیجه قطعی برای نمایش فیلم در آن جشنواره نرسیدهایم.
او ارائه توضیحات بیشتر در اینباره را به روزهای آینده و پس از تصمیمگیری نهایی پیرامون این موضوع موکول کرد.
به گزارش سینماسینما، اما دو نکته در این میانه به چشم می آید که قابل ذکر است.
نخست اینکه طبق عرف جشنواره ها معمول نیست که دستاندرکاران فیلم، دعوتنامه دریافتی از سوی جشنواره را رسانهای کنند. معمولا تا زمان اعلام اسامی فیلمهای جشنواره که درباره برلین سهشنبه و چهارشنبه آینده اتفاق میافتد، اطلاعاتی رسانهای نمیشود به ویژه آنکه تهیهکننده فیلم مدعی است تصمیمی در این باره نگرفته است. از این رو به نظر میرسد رسانهای کردن این نکات با هدف به خصوصی انجام شده باشد که به گمان آنها که با قواعد بینالمللی پخش جهانی فیلم آشنا هستند، غیرحرفهای و نامتعارف است.
دوم اینکه این پرسش مطرح میشود، تهیهکننده فیلم «اسرافیل» این اطلاعات که فیلمش تنها فیلم ایرانی حاضر در برلین است از کجا آورده است؟ و چطور با این اطمینان از آن صحبت میکند؟ در روزهای اخیر اطلاعاتی به دست آمده که نشان میدهد فیلمهای دیگری نیز از سینمای ایران احتمالا در جشنواره برلین حاضر خواهند بود.
به نظر می رسد نشر اطلاعاتی از این دست بیشتر مصرف داخلی داشته باشد و با هدف تاثیرگذاری داخلی منتشر میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تازهترین ساخته پرویز شهبازی روی میز تدوین
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- اعلام اسامی آثار کوتاه داستانی؛ مستانه مهاجر و علی اوجی در جشنواره شهر مدیر شدند
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- جشنواره سوئدی میزبان فیلمساز ایرانی
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- اثر کارگردان ایرانی، نماینده آمریکا در برلین/ آثار چند بخش از هفتاد و پنجمین جشنواره برلین اعلام شد
- یک جایزه بینالمللی برای سینمای ایران/ مستانه مهاجر؛ بهترین تدوینگر جشنواره بغاز
- یادبود عباس کیارستمی در «شکوه سینما»/ بیلگه جیلان: کیارستمی روشِ فیلم ساختن را دگرگون کرد
- اولین روز مسترکلاس «شکوه سینما» برگزار شد
- «جوجه تیغی» آنلاین اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





