در روزهای اخیر گفته می شود «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده به عنوان تنها نماینده ایران به جشنواره فیلم برلین راه یافته است ولی تهیهکننده فیلم، حضورش را در آن جشنواره قطعی ندانسته است.
به گزارش سینماسینما، مستانه مهاجر تهیهکننده این فیلم سینمایی در ایلنا با تائید خبرهای منتشر شده درباره اولین دعوت بینالمللی از «اسرافیل» گفت: «اسرافیل» به شصت و هفتمین جشنواره فیلم برلین دعوت شده است و طبق اطلاعاتی که داریم، تنها نماینده ایران در آن فستیوال است، اما من به عنوان تهیهکننده و خانم پناهنده به عنوان کارگردان، هنوز به نتیجه قطعی برای نمایش فیلم در آن جشنواره نرسیدهایم.
او ارائه توضیحات بیشتر در اینباره را به روزهای آینده و پس از تصمیمگیری نهایی پیرامون این موضوع موکول کرد.
به گزارش سینماسینما، اما دو نکته در این میانه به چشم می آید که قابل ذکر است.
نخست اینکه طبق عرف جشنواره ها معمول نیست که دستاندرکاران فیلم، دعوتنامه دریافتی از سوی جشنواره را رسانهای کنند. معمولا تا زمان اعلام اسامی فیلمهای جشنواره که درباره برلین سهشنبه و چهارشنبه آینده اتفاق میافتد، اطلاعاتی رسانهای نمیشود به ویژه آنکه تهیهکننده فیلم مدعی است تصمیمی در این باره نگرفته است. از این رو به نظر میرسد رسانهای کردن این نکات با هدف به خصوصی انجام شده باشد که به گمان آنها که با قواعد بینالمللی پخش جهانی فیلم آشنا هستند، غیرحرفهای و نامتعارف است.
دوم اینکه این پرسش مطرح میشود، تهیهکننده فیلم «اسرافیل» این اطلاعات که فیلمش تنها فیلم ایرانی حاضر در برلین است از کجا آورده است؟ و چطور با این اطمینان از آن صحبت میکند؟ در روزهای اخیر اطلاعاتی به دست آمده که نشان میدهد فیلمهای دیگری نیز از سینمای ایران احتمالا در جشنواره برلین حاضر خواهند بود.
به نظر می رسد نشر اطلاعاتی از این دست بیشتر مصرف داخلی داشته باشد و با هدف تاثیرگذاری داخلی منتشر میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تازهترین ساخته پرویز شهبازی روی میز تدوین
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- اعلام اسامی آثار کوتاه داستانی؛ مستانه مهاجر و علی اوجی در جشنواره شهر مدیر شدند
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- جشنواره سوئدی میزبان فیلمساز ایرانی
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- اثر کارگردان ایرانی، نماینده آمریکا در برلین/ آثار چند بخش از هفتاد و پنجمین جشنواره برلین اعلام شد
- یک جایزه بینالمللی برای سینمای ایران/ مستانه مهاجر؛ بهترین تدوینگر جشنواره بغاز
- یادبود عباس کیارستمی در «شکوه سینما»/ بیلگه جیلان: کیارستمی روشِ فیلم ساختن را دگرگون کرد
- اولین روز مسترکلاس «شکوه سینما» برگزار شد
- «جوجه تیغی» آنلاین اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





