به علت شبهات پیش آمده درباره اینکه فیلم «در جست و جوی فریده» نیازی به معرفی به آکادمی اسکار نداشته است، الهه نوبخت پخش کننده بین المللی فیلم توضیحاتی در این زمینه بیان کرد.
به گزارش سینماسینما، پخش کننده بین المللی «در جستجوی فریده» درباره معرفی این فیلم مستند به آکادمی اسکار گفت: با توجه به آنچه در وب سایت رسمی و در صفحه ۱۶ قوانین نود و دومین دوره آکادمی اسکار به صراحت اشاره شده است، کلیه فیلم های بلند بیشتر از ۴۰ دقیقه مستند، داستانی و انیمیشن امکان معرفی به آکادمی اسکار را دارند.
وی ادامه داد: آکادمی اسکار در اقدامی که اخیرا صورت داده، نام بخش «جایزه فیلم خارجی زبان» را به بخش «جایزه بین المللی فیلم بلند» تغییر داده است. این در حالی است که این فقط یک تغییر نام بوده و هیچ یک از قوانین این بخش تغییر نیافته است. همچنین در سال های گذشته تعدادی از کشورها، فیلم مستند خود را به عنوان نماینده به این بخش معرفی کرده اند.
نوبخت در پایان توضیح داد: در قوانین بخش مستند اسکار نیز اشاره شده است که یکی از شرایط حضور فیلم های مستند می تواند معرفی فیلم به نمایندگی از آن کشور در بخش «جایزه بین المللی فیلم بلند» به آکادمی اسکار باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- الهه نوبخت داور جشنواره بینالمللی فیلم رباط مراکش شد
- جشنواره ویزیون دو ریل در ایستگاه پایانی؛ جشنواره سوئیسی، ۲ جایزه به سینمای ایران داد
- الهه نوبخت آثار جشنواره سوئیسی را داوری میکند
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- سفر، وطن و مادر/ نگاهی به مستند «در جستجوی فریده»
- «در جستجوی فریده» اکران آنلاین میشود
- «سرنوشت» بهترین فیلم جشنواره دانمارکی شد
- نشریه ورایتی مدعی شد؛ ممنوعالخروجی الهه نوبخت تهیه کننده سینما
- برای داوری در جشنواره بینالمللی فیلم درخت زردآلو؛ الهه نوبخت به ارمنستان دعوت شد
- الهه نوبخت داور جشنواره فیلمهای شرقی ژنو شد
- نمایش مستند «خانه خاموش» در جشنواره «هات داکس» کانادا
- الهه نوبخت رئیس هیأت داوران جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت شد
- اختصاصی سینماسینما/ عوامل مستند «دروازه رویاها» در جشنواره برلین
- «خانه خاموش» بهترین مستند جشنواره بینالمللی فیپاداک شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





