شهرام خلج طراح گریم «آهوی پیشونی سفید ۲» با اشاره به اینکه فضای حاکم بر اثر به شکلی است که هیچ گونه توجیه منطقی در گریمها را نمیطلبد، عنوان کرد بچه ها از دیدن این اثر سینمایی لذت می برند.
به گزارش سینماسینما، شهرام خلج طراح گریم سینما و تلویزیون که این روزها طراحی گریم بازیگران فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید ۲» را برعهده دارد با اشاره به فضا و نوع گریم حاکم بر این فیلم گفت: «آهوی پیشونی سفید۲» یک فیلم بسیار عجیب با فضایی کاملا متفاوت است و هر نوع گریمی که در این فیلم دیده می شود در واقع خواسته جواد هاشمی کارگردان فیلم بوده است و با توجه به فضای حاکم بر فیلم نمی توان توجیه منطقی برای آن پیدا کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا مادر پیشونی سفید با بازی لیلا اوتادی یک انسان است و مانند دیگر شخصیت ها گریمی با المان حیوان های جنگل ندارد، توضیح داد: در این زمینه نمیتوانم پاسخی بدهم چون این نوع گریم برای لیلا اوتادی خواسته کارگردان بود و وی اعتقاد داشت این گریم نباید هیچ نوع المان حیوانی داشته باشد.
این طراح گریم بیان کرد: در این فیلم ۲ شخصیت هستند که المان حیوانی ندارند. اول محمدرضا شریفی نیا که نقش پدرخوانده پیشونی سفید را بازی می کند و نفر بعدی نیز لیلا اوتادی است که نقش مادر پیشونی سفید را برعهده دارد البته معتقدم برای طراحی گریم و صحنه این فیلم نباید به دنبال هیچ منطقی باشیم چرا که فضای حاکم در این اثر چنین امری را می طلبد.
خلج توضیح داد: تاکید میکنم فضای «آهوی پیشونی سفید ۲» به گونه ای است که نیازمند یک پیش تولید با صرف زمانی طولانی بود. اگر قرار بود همه چیز در این پروژه سینمایی ایده آل باشد باید بودجه بسیار زیادی را صرف ساخت اثر می کردیم که البته جواد هاشمی کارگردان و تهیه کننده کار تا آنجا که توان داشت برای فیلم هزینه کرد اما معتقدم با هزینه بیشتر می توانستیم کار بهتری ارایه دهیم. معتقدم برای چنین فیلمی اگر قرار باشد صحنه و گریم آبرومندی داشته باشیم که قابل مقایسه با یک فیلم هالیوودی باشد بی شک ۴ برابر بیشتر از این باید هزینه شود.
طراح گریم فیلم «ایستاده در غبار» ادامه داد: به هر حال در حد توان مالی که داشتیم، سعی کردیم گریم ها مناسب شخصیت ها باشد و معتقدم که بچه ها می توانند از دیدن آن لذت ببرند.
وی با اشاره به گریم متفاوت پژمان بازغی و ارسلان قاسمی در این فیلم، توضیح داد: باز هم تاکید می کنم که گریم ها با نظر کارگردان صورت می گیرد اما از بین گریم هایی که در این فیلم داشته ام گریم های میمون و شیر جزو گریم هایی بود که زحمت و زمان زیادی برای آن صرف شد. ما برای هر کدام از این شخصیت ها قالب ساختیم و تلاش بسیاری برای متفاوت بودن آن انجام دادیم.
این هنرمند بیان کرد: البته این را هم باید بگویم که در نهایت گریم میمون با آنچه من طراحی کرده بودم متفاوت بود و در نهایت این میمون با نظر کارگردان تبدیل به میمونی شد که نیمه انسان و نیمه میمون است.
خلج در پایان درباره دیگر فعالیت های خود در حوزه سینما گفت: با ۲ پروژه سینمایی همکاری خود را آغاز کردهام که اولین پروژه «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و دیگری فیلم «واسطه» به کارگردانی آرش لاهوتی است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سیدجواد هاشمی هم به صف معترضان وضعیت اکران پیوست
- «آهوی پیشونی سفید ۲» اوایل مردادماه امسال روی پرده میرود/«آهوی پیشونی سفید۳» اواخر امسال اکران می شود
- «آهوی پیشونی سفید۲» مرداد ماه اکران میشود
- تیزر فیلم «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد با بازی بهاره کیان افشار و میترا حجار/فیلم
- حسام نواب صفوی وکیل «آهوی پیشونی سفید۲» شد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت






خیلی قشنگ