
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از ممیزیهای فیلمنامههای سینمایی گفت.
حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در خصوص اینکه برخی از سینماگران معتقدند امسال ممیزیهای بیشتری به فیلمنامهها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد شده، گفت: «اتفاقا امسال و سال گذشته همه اعضای شورای پروانه ساخت پس از هر دوره جشنواره و دیدن فیلمها به ارزیابی میپرداختند و سعی میکردند کم و کاستیهایی که وجود داشت در سال بعد رعایت شود.»
او افزود: «البته این بحث مطرح بود که هرآنچه که ما بتوانیم در مرحله پروانه ساخت و ساخت با فیلمساز،فیلمنامه نویس و تهیهکننده گفتوگو کنیم و به یک نگاه واحد برسیم اتفاق خوبی رخ میدهد و فیلم ها پس از ساخت دچار مشکل نمیشوند که بسیاری از مواقع این گفتوگوها سازنده بود و ابراز رضایت خیلی از عوامل را به دنبال داشت.»
ایل بیگی خاطرنشان کرد: «البته همیشه مرسوم است برخی از متقاضیان پروانه ساخت نمی گیرند و آن هم به دلیل مضامین و یا ترکیب عوامل است اما به نظر میآید فرضیه مطرح شده درباره ممیزیهای بیش از حد وزارت فرهنگ و ارشاد دقیق و کامل نیست و یک نظر است.»
باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- صدور ۱۱۷ مجوز پروانه ساخت در سال گذشته توسط سازمان سینمایی
- توضیحات ایلبیگی درباره حمایت از باشگاه فیلم اولیها
- ادامه روند پخش تیزر فیلمها در تلویزیون/ چرا تیزر برخی فیلمها از تلویزیون پخش نمیشود؟
- در نکوداشت زندهیاد وحید اسلامی مطرح شد؛ از یک فیلم میلیاردی فقط سه میلیون به کارگردانش رسید
- معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی: صلاحیت حرفهای کارگردانان فیلم اولی توسط فارابی تایید میشود
- ابراز تاسف ایلبیگی از نامه منوچهر محمدی/ «گشت۳» و «بندربند» خروجی شورای سه نفره بود
- حبیب ایلبیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی شد
- در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره «سلفی۲۰» مطرح شد/ تاکید بر لزوم توجه به سینماشعر و سینمای شاعرانه
- معرفی شورای سیاستگذاری دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»
- بازگشت به سینمایی که دوستش می داریم/نگاهی به فیلم خورشید
- از تولید و اکران فیلمهای کودک و نوجوان چه خبر؟
- پس از اکران در فجر ابراز شد / حسرت قائم مقام فارابی از رد فیلمنامه «شبی که ماه کامل شد»
- معاونان جدید سازمان سینمایی منصوب شدند/ داروغهزاده جایگزین ایلبیگی شد
- ضیافت افطار سینماییها با طعم فوتبال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





