بیش از ۴ هزار اثر از ۱۱۴ کشور در هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر ثبت نام کردند.
به گزارش سینماسینما، ۴۲۴۰ اثر شامل فیلمهای سینمایی، ویدیویی، سریال، کوتاه و نیمه بلند داستانی، مستند و انیمیشن، اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی سینمای ایران و بخش محله از ایران و ۱۱۴ کشور جهان در دبیرخانه هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر ثبت نام شد.
از زمان اعلام فراخوان جشنواره در بهمن ماه ۱۳۹۷ تا پایان زمان ثبت نام در اردیبهشت ۹۸ در ۲ بخش ملی و بینالملل علاقه مندان و فیلمسازان فیلمهای سینمایی، ویدیویی، سریال و فیلمهای کوتاه و نیمه بلند و محله با ثبت ۴۰۲۵ فیلم و هنرمندان با ارسال ۲۱۵ اثر در بخش اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی سینمای ایران در زیر مجموعه لوگو، پوستر، تیزر، عنوان بندی، عکس صحنه و پشت صحنه در بخشهای مختلف در این دوره از جشنواره شرکت کردند.
بیشترین آمار آثار رسیده در بخش بینالملل به آثار مستند و در بخش ملی به آثار کوتاه و نیمه بلند داستانی اختصاص دارد. همچنین پس از ایران کشورهای هند، آمریکا، اسپانیا، برزیل، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، روسیه، بریتانیا و آلمان ۱۰ کشوری هستند که بیشترین ثبت آثار را در این دوره از جشنواره داشتهاند.
با پایان یافتن ثبت نام آثار متقاضی در ۳۱ اردیبهشت ۹۸، اعضای هیات انتخاب شامل ۹ گروه سه تا پنج نفره آثار رسیده به دبیرخانه در بخشهای بینالملل، مستند، داستانی کوتاه و نیمه بلند، انیمیشن، سریال، ویدیویی، سینمایی، اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی سینمای ایران و محله را به صورت جداگانه بررسی و به بخش مسابقه معرفی میکنند.
هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر توسط موسسه تصویر شهر و به دبیری هاشم میرزاخانی از ۲۶ الی ۳۱ تیرماه سال جاری در شهر تهران و در پردیس سینما گالری ملت برگزار میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام اسامی آثار دو بخش از نهمین جشنواره فیلم شهر
- برگزیدگان جشنواره فیلم شهر معرفی شدند
- با اعلام جزئیات اختتامیه؛ نامزدهای جشنواره فیلم شهر اعلام شد
- با تقدیر از دو بازیگر؛ هشتمین جشنواره فیلم شهر افتتاح شد
- افتتاحیه جشنواره فیلم شهر با نکوداشت جعفر دهقان
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- معرفی آثار راهیافته به بخش اقلام تبلیغات سینما در جشنواره فیلم شهر
- رقابت ۱۸ فیلم بلند سینمایی در جشنواره فیلم شهر
- آثار راهیافته به بخش «پویانمایی» جشنواره فیلم شهر معرفی شدند
- معرفی هیات انتخاب سه بخش جشنواره فیلم شهر
- واکنشی به تاثیر گرانی بلیت؛ قیمت بلیت سینماهای شهرداری تهران کاهش یافت
- مقررات و جوایز چند بخش از جشنواره شهر اعلام شد
- اختصاصی سینماسینما/ اولین گمانه زنیها؛ کن در انتظار بزرگان سینمای جهان
- سینماسینما/ تجمع اعتراضآمیز هنرمندان فرانسوی در پی تعطیلی سینماها و شدت یافتن محدودیتهای کرونایی
- راهیابی «شبی که ماه کامل شد» به مسابقه جشنواره بینالمللی فیلم کاراسون فرانسه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





