فیلم سینمایی «برندهها» جایزه بهترین فیلم بلند بفتا در اسکاتلند ۲۰۲۳ را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلم فارسی زبان «برندهها» به کارگردانی حسن ناظر روز گذشته (۱۹ نوامبر) موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم بلند بفتا در اسکاتلند ۲۰۲۳ شد. در این مراسم حسن ناظر با حضور روی سن ضمن قدردانی از هیأت داوران، دریافت این جایزه را به عوامل «برندهها» به عنوان تنها فیلم فارسی زبان ایرانی که توانسته تا به حال جایزه بفتا اسکاتلند را دریافت کند، تبریک گفت.
«برندهها» در حالی توانست جایزه بهترین فیلم بلند بفتا اسکاتلند را از آن خود کند که فیلم «After Sun» (نامزد بهترین بازیگری در اسکار ۲۰۲۳) نیز در این رقابت حضور داشت.
حضور «برندهها» در این رقابت به دلیل تولید مشترک بودن این فیلم بین ایران و اسکاتلند بود.
ساخته حسن ناظر همچنین روز گذشته و همزمان با دریافت جایزه بفتا در اسکاتلند، جایزه تماشاگران جشنواره Nouvelles Images Persane در شهر ویتره فرانسه را نیز از آن خود کرد.
رضا ناجی، حسین عابدینی، ملالی زیکریا، محمود جعفری، پارسا مقامی، هلیا محمدخانی، عزتالله رمضانیفر، شهرزاد کمالزاده، مانی نورمحمدی، ماهان نورمحمدی، محسن فداییباش، رضا مقامی، اصغر سمسارزاده و میرطاهر مظلومی، بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداختهاند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بدون مجوز» در جشنواره فیلم بوسان روی پرده میرود
- با نامزدی در ۳۲ رشته؛ یونیورسال در بفتای ۲۰۲۵ درخشید
- «مداربسته» در جشنواره مورد تأیید جوایز بفتا
- جایزه بزرگ جشنواره کازابلانکای مراکش به «برندهها» رسید
- فرهادی از جایزه ۲۰۲۲ بفتا بازماند
- «قهرمان» در فهرست اولیه نامزدهای بفتا
- پروانه ساخت چهار فیلم صادر شد
- رضا ناجی: بیماریام در مسیر بهبودی است/ سه فیلم آماده نمایش دارم
- برگزیدگان جوایز تلویزیونی بفتا مشخص شدند
- ماشین بفتا به راه افتاد / «سوگلی» پیشتاز شد
- بفتا تاریخ اهدای جوایز ۲۰۱۹ را اعلام کرد
- رقابت نزدیک «فروشنده» و «او» برای جایزه بفتا
- جایزهای که برای اصلاح صحنههای آزار زنان در فیلمهای بفتا راه افتاد
- رقابت اصغر فرهادی با آنجلینا جولی/ «فروشنده» نامزد بفتا شد
- حضور بازیگران آمریکایی در میان پنج نامزد جایزه بازیگر نوظهور بفتا
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





