مستند «برای سما» به کارگردانی «واد الکاتب» موفق به کسب جایزه بهترین اثر از سی و پنجمین جوایز سالانه انجمن بینالملی مستند (IDA) شد.
به گزارش سینماسینما، مراسم اعطای جوایز سالانه انجمن بینالمللی مستند در لسآنجلس آمریکا برگزار شد و در نهایت مستند «برای سما» به کارگردانی «واد الکاتب» محصول مشترک سوریه و بریتانیا توانست جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی را به خود اختصاص دهد و جایزه بهترین کارگردانی نیز به «استیون بوگنار» و «جولیا ریچرت» برای مستند «کارخانه آمریکایی» رسید.
«برای سما» پیش از این جایزه نخست جشنواره مستند هاتداکس کانادا و همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان سیو دومین جشنواره بینالمللی مستند آمستردام (ایدفا) را از آن خود کرده است. این فیلم روایتگر داستان مادری است که خاطرات خود را در جریان درگیریها در سوریه به صورت ویدئویی برای دخترش ثبت میکند.
«حامی» به کارگردانی «راسل لی جونز» و «فیلیپ بلاشه»، «آپولو ۱۱» به کارگردانی «تاد داگلاس میلر»، «سرزمین عسل» به کارگرانی «تامارا کوتِوسکا»، «لوبومیر استفانوف»، «خانواده نیمهشب» به کارگردانی «لوک لورنتزن»، «ملت تکفرزندی» به کارگردانی «نانفو وانگ» و «جیالینگ ژانگ»، «دریای سایهها» به کارگردانی «ریچارد لادکانی»، «بزرگترین مزرعه کوچک» به کارگردانی «جان چستر» و «لبه دموکراسی» به کارگردانی «پترا کاستا» دیگر نامزدهای بهترین مستند بلند جوایز انجمن بینالمللی مستند ۲۰۱۹ بودند.
در سایر بخشها «یادگرفتن اسکیتسواری در منطقه جنگی» به کارگردانی «کارول دایسینگر» به عنوان برنده جایزه بهترین مستند کوتاه انتخاب شد و جایزه بهترین مستند چندقسمتی نیز به «ترک ناکجاآباد» ساخته «دان رید» اعطاء شد که به موضوع اتهامات اخلاقی «مایکل جکسون» ستاره درگذشته موسیقی پاپ میپردازد.
امسال فیلم «سرزمین عسل» به کارگردانی «تامارا کوتوسکا» و «لوبومیر استفانوف» به عنوان برنده جایزه «پر لورنز» این رویداد سینمایی انتخاب شد. «سرزمین عسل» یا «هانی لند» نماینده سینمای مقدونیه در شاخه بهترین فیلم بینالمللی (فیلم خارجی) اسکار ۲۰۲۰ است.
جایزه یک عمر دستاورد سینمایی IDA نیز به «فریدا لی مک» اعطا شد که پیشتر با مستند «مایا لین: چشماندازی واضح و محکم» موفق به کسب اسکار بهترین مستند بلند شده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





