فیلم «کوپال» در سومین جشنواره فیلمهای مستقل مونترال جایزهی بزرگ بهترین فیلم را کسب کرد و جایزه بهترین فیلم کوتاه نیز به یک اثر ایرانی رسید.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی و نویسندگی کاظم ملایی در سیامین حضور بینالمللی خود توانست برای هفتمین بار عنوان بهترین فیلم را بدست آورد و این بار در سومین جشنواره فیلمهای مستقل مونترال کانادا، جایزه بزرگ بهترین فیلم بخش رقابتی بینالملل را به خود اختصاص داد.
فیلم «کوپال» در روزهای آینده در بخش سینمای جهان “بیست و دومین جشنوارهی بینالمللی فیلم کرالا” که یکی از رویدادهای مهم سینمایی آسیاست به نمایش درمیآید. داستان این فیلم درباره یک شکارکُش و تاکسیدرمیست به نام “احمد کوپال” است که دقیقا قبل از تحویل سال نو با چالشی سخت در زندگی شخصیاش مواجه میشود.
همچنین در مراسم اختتامیه جشنواره فیلمهای مستقل مونترال که با نمایش فیلم «کوپال» به عنوان فیلم برگزیدهی جشنواره همراه بود، فیلم کوتاه «مردی که یادش میرفت نفس بکشد» ساختهی سامان حسینپور نیز در بخش بینالملل آثار کوتاه جایزه بهترین فیلم را به نام خود ثبت کرد.
سومین دورهی فصل جوایز فیلمهای مستقل مونترال از ۸ تا ۱۰ دسامبر (۱۷ تا ۱۹ آذر) در شهر مونترال کانادا برگزار شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- مسافران ایرانی جشنواره ونیز چه کسانی هستند؟
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- نامزدی «کارت پرواز» در پنج رشته یک جشنواره آمریکایی
- رقابت بزرگان در جشنواره فیلم کن برای نخل طلا/ از کن لوچ تا آلمودوار
- حضور یک کارگردان و دو فیلم ایرانی در جشنوارهای اسپانیایی
- پیشنویس آئیننامه جشنوارههای پنجگانه سینما، فروردین ۹۸ منتشر میشود
- سایه سنگین جشنواره فیلم ونیز بر معتبرترین جایزه سینمای جهان
- از رضا میرکریمی تا محمدحسین مهدویان/ داوران جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند
- انتشار فراخوان شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه نهال
- سرپرست سازمان سینمایی خبر داد/ انتشار پیشنویس آییننامه جشنوارهها تا پایان سال
- «مارموز» در جشنواره فیلمهای مستقل ژنو
- «آلفابت» فینالیست یک جشنواره سینمایی شد
- حضور «منهتن» در جشنواره فیلم کوتاه نیجریه
- «اسکیباز»؛ نماینده سینمای ایران در جشنواره المپیای یونان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





