حمید فرخنژاد بازیگر فیلم «میجر» ساخته احسان عبدیپور، جایزه بهترین بازیگر بخش آسیا را در مراسم جایزه «سپتیمیوس» آمستردام دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، مراسم جایزه «سپتیمیوس» جوایز خود را به بهترینهای چهار قاره آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا اهدا کرد و حمید فرخنژاد توانست جایزه بهترین بازیگر مرد بخش آسیای این مراسم را برای بازی در فیلم «میجر» به کارگردانی احسان عبدیپور دریافت کند.
رویداد اهدای جایزه «سپتیمیوس» که ۶ و ۷ ژوئن ۲۰۲۲ مصادف با ۱۶ و ۱۷ خردادماه ۱۴۰۱ در شهر آمستردام هلند برگزار شد، رویدادی است که بهصورت سالانه در این شهر برگزار میشود.
این رویداد که پیش از این با عنوان «جشنواره بینالمللی فیلم افقهای نو» شناخته میشد، با هدف کشف و حمایت از هنرمندان و سینماگران مستقل سراسر دنیا راهاندازی شده است و تلاش میکند در زمینههای فیلم سینمایی، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و فیلم و سریال تلویزیونی، استعدادهای شگفتانگیز را کشف کند و با اهدای جایزه و سایر حمایتهای مادی و معنوی، افق نوینی را در عرصه محتوای جهانی بگشاید. شرکتکنندگان این مراسم معمولا از بین برندگان جوایز اسکار، گرمی و تونی هستند، امسال هم کریستوفر همپتون و کوین ویلموت از فیلمنامهنویسان مشهور دنیا در این رویداد شرکت کرده بودند.
فیلم «میجر» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی به نویسندگی و کارگردانی احسان عبدیپور و به تهیهکنندگی و با بازی حمید فرخنژاد در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است.
داستان این فیلم درباره ورود یک سگ ردیاب آلمانی به اسکله گمرک است که به هیچوجه قابل مذاکره و معامله نیست و این مسئله نظم شهر را بر هم میزند.
سایر عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: احسان عبدیپور، تهیهکننده: حمید فرخنژاد، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، تدوینگر: بهرام دهقان، بازیگران: حمید فرخنژاد، فروغ قجابگلی، اکبر اودود، آرش ملکی، ایرج صغیری، حمید باغکی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سپتیمیوس ۲۰۲۵؛ شهره آغداشلو، محمد رسولاف و مهناز افشار در هلند جایزه گرفتند
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- جایزه ویژه جشنواره فلورانس برای مستند پگاه آهنگرانی
- معرفی داوران جایزه بینالمللی داستان کوتاه گارنت/فراخوان تمدید شد
- اعلام اسامی هیات داوران و نامزدهای بخش رقابتی جشنواره فیلم کوتاه «سایه»
- حمید فرخنژاد و احسان عبدیپور نامزد جایزه «سپتیمیوس» شدند
- حمید فرخنژاد: ساخت «میجر» مدیون مردم بوشهر است/ فرصت فرخنده جشنواره فجر
- اعلام اسامی فیلمهای بلند ایرانی راهیافته به جشنواره جهانی فیلم فجر
- گفتوگو با احسان عبدیپور، کارگردان فیلم «پاپ» / هیچوقت فیلم را مهندسی نمیکنم
- نقدی بر فیلم «پاپ» به کارگردانی احسان عبدیپور /ترانه محزون جنوب
- احسان عبدیپور با اشاره به فیلم جدیدش گفت: شاید مردم به دیدن «پاپ» نروند
- برنامه جدید سینماها اعلام شد/ چه فیلم هایی در اردیبهشت روی پرده می رود
- گلچین و آذرنگ خواهر و برادر شدند
- واکنش حمید فرخ نژاد به برگزیدگان جشنواره و آرزویی جالب برای بدخواهان سینما
- با سریال های نوروز ۹۶ آشنا شوید / تنابنده، پورسرخ و دیرباز بازیگران نوروزی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد





