علیرضا دهقان کارگردان مستند «اوسیا» جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بینالمللی فیلم فروم انگلستان را برای این اثر از آن خود کرد.
به گزارش سینماسینما، این مستند سینمایی از جشنواره بینالمللی فیلم فروم انگلستان جایزه بهترین کارگردانی را برای علیرضا دهقان به ارمغان آورد.
جشنواره بینالمللی فیلم اقلیمی فروم که سومین دوره خودش رو پشت سر گذاشت با هدف ترویج اقلیم و محیطزیست از طریق سینما برگزار میشود.
مستند «اوسیا» نیز مرثیهای بر حیات طولانیترین قنات دنیا،(قنات زارچ )است که سالها به دلیل ورود فاضلاب صنعتی و بیمارستانی حیاتش با بحران مواجه شده است.
اولین اکران مستند اوسیا در سال ۱۳۹۴ در جشنواره سینما حقیقت بود و تاکنون در ۴۰ جشنواره داخلی و خارجی منتخب شده است. از جمله مهمترین جوایزی که این مستند تاکنون کسب کرده است میتوان به جایزه بهترین مستند کوتاه جشن خانه سینما، جایزه بخش محیط زیست و آب جشنواره سینما حقیقت، بهترین مستند محیط زیستی جشنواره فیلم کوتاه تهران، جایزه بهترین فیلم در جشنواره تلویزیونی مستند، بهترین مستند جشنواره «ترنتون» آمریکا، جایزه بهترین فیلم در جشنواره فیلمهای معماری و شهرسازی «استانبول» ترکیه، جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلمهای علمی استرالیا و جشنواره محیط زیست «کلکته» هند اشاره کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





