مرکز کندی با اعطای جایزه مارک تواینِ شوخطبعی آمریکایی، از ادی مورفی بازیگر و کمدین تقدیر کرد.
به گزارش «سینماسینما»، هر سال یک کمدین آمریکایی یک جایزه جدی دریافت میکند و نه صرفا به این خاطر که خیلی بامزه است.
به گزارش سیانان، شنبه شب، هجدهمین جایزه مارک تواین شوخطبعی آمریکایی به ادی مورفی بازیگر و کمدین اعطاء شد.
بخش هنرهای نمایشی مرکز جان اف. کندی در توصیف این جایزه گفت: جایزه مارک تواین از افرادی تقدیر میکند که مانند مارک تواین رماننویس و مقالهنویس قرن نوزدهم بر جامعه آمریکایی تاثیر گذاشتهاند.
این جایزه که اولین بار در ۱۹۸۸ به ریچارد پرایور اعطاء شد، نقد اجتماعی و مشاهدات متفکرانه ناشی از شوخطبعی را مورد تاکید قرار میدهد. لیلی تاملین، ویل فرل، الن دیجنرس، تینا فی و بیلی کریستال از جمله کسانی هستند که پیش از این جایزه مارک تواین را دریافت کردهاند.
مورفی پیش از برگزاری مراسم در صفحه رسمی خود در فیسبوک از اینکه جایزه مارک تواین را دریافت میکند، ابراز خوشحالی کرد.
او همچنین عکسی با این نقل قول از تواین منتشر کرد که «گول زدن مردم راحتتر از آن است که آنها را متقاعد کنی گول خوردهاند.»
مورفی در ۱۹۸۰ در ۱۹ سالگی به برنامه تلویزیونی «ستردی نایت لایو / زنده شنبه شبها» (SNL) پیوست و سپس با فیلمهایی چون «۴۸ ساعت» و «پلیس بورلی هیلز» به شهرت رسید.
«تعویض جاها»، «ورود به آمریکا»، «شبهای هارلم»، «خونآشام در بروکلین»، «پروفسور دیوانه»، «مترو»، «دکتر دولیتل»، «ماجراهای پلاتو نش»، «من جاسوس» و «سرقت برج» از دیگر فیلمهای اوست.
مورفی برای بازی در هر فیلم تا سقف ۲۰ میلیون دلار دستمزد دریافت میکند.
او در سری فیلمهای انیمیشن «شرک» بجای شخصیت «الاغ» صحبت کرده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





