آکادمی اسکار در تلاش برای تقویت جایگاه این جوایز، گامهایی قابل توجه و احتمالا بحثبرانگیز برداشته است که یکی از آنها افزودن جایزه فیلم منتخب مردم، به جوایز سالانه اسکار است.
به گزارش سینماسینما، از جمله اقداماتی که در نشست اخیر هیات مدیره اسکار تصویب شد، تعیین زمان سه ساعته برای برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار، اهدای برخی جوایز در وقفههای تبلیغات تجاری و افزودن بخش فیلم منتخب مردم به جوایز سالانه اسکار است.
در عین حال جدول زمانی برای نود و دومین مراسم اسکار که سال ۲۰۲۰ برگزار میشود تغییر کرده و از ۲۴ فوریه به یکشنبه ۹ فوریه منتقل شده است. این زودترین زمان برگزاری مراسم اسکار در تاریخ خواهد بود.
این تغییرات که توسط هیات مدیره و در جلسهای که سهشنبه شب برگزار شد مصوب شد، توسط ایمیل از سوی جان بیلی رییس آکادمی برای اعضای آکادمی ارسال شده است.
در میان همه مصوبات این نشست چشمگیرتر از همه تصمیم افزوده شدن جایزه فیلم منتخب مردم و اهدای برخی جوایز در زمان وقفههای تبلیغات بازرگانی است. قرار است در تدوینهای بعدی در فیلمهای مراسم، این جوایز به فیلم مراسم افزوده شود.
در حالی که هر سال اهدای ۲۴ جایزه به صورت مستقیم به نظر تماشاگران برنامه زنده میرسید، اکنون باید تصمیم گرفته شود که کدام جوایز در فواصل نشان دادن تبلیغات بازرگانی اهدا شوند. طبعا این جوایز در پخش مستقیم دیده نخواهند شد.
یک تصمیم چشمگیر دیگر هم ایجاد یک بخش جدید برای اهدای دستاورد فوقالعاده در فیلم منتخب مردم است. پیشتر آکادمی در برابر افزودن دسته بندیها مقاومت کرده بود اما سال ۲۰۰۹ با افزودن شمار بهترین فیلمها از پنج فیلم به ۱۰ فیلم یک تغییر در معرفی تعداد فیلمهای نامزد داشت.
البته آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا رشته بهترین انیمیشن بلند را سال ۲۰۰۱ به جوایز اسکار افزوده بود.
در هر حال پخش تلویزیونی اسکار ۲۰۱۸ پایینترین اسکار در ردهبندی میزان تماشاگرانش بود.
پخش تلویزیونی این مراسم نزدیک به چهار ساعت طول کشیده بود.
در نامه بیلی برای اعضا آمده است: متعهد میشویم که برنامهای سرگرمکننده را در سه ساعت تولید کنیم و رضایت تماشاگران را در سراسر دنیا فراهم آوریم.
افزودن فیلم منتخب به این معنی است که «پلنگ سیاه» حتما باید نامزد سال آینده این بخش باشد. اما صرف افزودن فیلمهای پرمخاطب میتواند به وجهه آکادمی آسیب برساند چرا که همه تلاش آکادمی این بود که کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت داشته باشد.
در نامه بیلی برای اعضا همچنین آمده است: جزییات دیگری هم هست که به زودی به اطلاع همگان خواهد رسید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





