به گزارش سینماسینما، بهمن ماه سال گذشته بود که فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسم خانی برای اولین بار در جشنواره فلیم فجر به نمایش درآمد و پس از مدت کوتاهی نیز در سینماهای کشور اکران شد.
این فیلم کمدی که به نوعی الهام گرفته از سریال تلویزیونی «پژمان» با بازی پژمان جمشیدی بود، ابتدا قرار بود توسط رامبد جوان ساخته شود. حسن فتحی و سروش صحت هم دو کارگردان دیگری بودند که نامشان برای کارگردانی این فیلم مطرح شد اما در نهایت به دلیل طولانی شدن نگارش فیلمنامه این همکاریها ممکن نشد و پیمان قاسمخانی خودش کارگردانی را برعهده گرفت.
حالا بعد از حدود یک سال از ساخته و اکران شدن این فیلم قرار است یک مینی سریال هم ساخته شود که میتوان گفت ادامه همان فیلم «خوب بد جلف» است.
پژمان جمشیدی که بعد از فوتبال به سمت بازیگری آمده و به زعم خیلیها در این عرصه موفق هم شده است، در گفتوگو با خبرآنلاین از جزئیات این سریال گفت.
جمشیدی ابتدا با اشاره به سریال «پژمان» که برای تلویزیون ساخته شده بود گفت: «از آنجاییکه سریال «پژمان» در تلویزیون ساخته شده بود، نمیتوانستیم در سینما هم با همین نام کار را ادامه دهیم. به همین دلیل هم فیلم سینمایی که ساخته شد «خوب، بد، جلف» نام گرفت؛ در ادامه هم کار با همین اسم به شبکه نمایش خانگی میرود، با شخصیتهای واقعی و اسمهای واقعی مثل اسم خود من که در فیلم هم با نام خودم حضور داشتم.»
این بازیگر در ادامه با اشاره به ویژگیهای منحصر به فرد و جذاب این کار تصریح کرد: «این کار فوقالعاده بامزه است و به نظرم یکی از بهترینهای نوشتههای پیمان قاسمخانی است. خبر بهتر اینکه بهروز افخمی قرار است این سریال را بسازند. آقای افخمی پیش از این کمدی فوقالعاده «سن پطرزبورگ» را ساخته بود که یکی از ماندگارین فیلمهایی است که در حوزه کمدی ساخته شده است.»
جمشیدی افزود: «فیلم «سن پطرزبورگ» نشان میدهد که آقای افخمی کمدی را خوب میشناسند و به نظرم ترکیب بهروز افخمی و پیمان قاسمخانی در این فیلم باعث شده بود که «سن پطرزبورگ» کاری خوب و موفق شود. امیدوارم ادامه این همکاری نیز موثر واقع شود و «خوب بد جلف» هم در شبکه نمایش خانگی ماندگار شود.»
بازیکن سابق پرسپولیس درباره رگههای فوتبالی که در این کار ممکن است به چشم بخورد، توضیح داد: «ما در فیلم سینمایی «خوب بد جلف» هم رگههای فوتبالی نداشتیم و در این کار هم همینطور است. درست است که هر جا نام من پژمان جمشیدی باشد فوتبال جزو جداییناپذیر آن میشود اما در این کار هم این اتفاق نیفتاده و بیشتر همان زوایای اجتماعی در کار مدنظر است. در خود سریال «پژمان» هم ما حتی یک پلان از مثلا یک بازی فوتبال نداشتیم.»
جمشیدی در پایان نیز گفت: «دو قسمتی که من از فیلمنامه خواندم بسیار جذاب است و امیدوارم که در ادامه هم همینطور باشد.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- چالشهای حفظ حریم خصوصی، از ناصر تقوایی تا پژمان جمشیدی
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- بازخوانی سرنوشت «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمی که چون پروانه نمایش نداشت، از جشنواره فجر حذف شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- «محکوم» در راه شبکه نمایش خانگی
- «صبحانه با زرافهها» آبان اکران میشود
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- «بیبدن» به اکران آنلاین رسید
- خانواده قاتل از «بیبدن» شکایت میکنند؟
- «کوکتل مولوتف» آماده نمایش شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





