مدیر علمی و آموزشی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید کرد توجه به بعد آموزشی و تقویت بنیه دانشی مخاطبان از اهداف این دوره جشنواره است.
دکتر روحالله حسینی مدیر علمی و آموزشی جشنواره جهانی فیلم فجر به ستاد خبری گفت: آقای میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر بر تخصصی دیدن و علمی برگزار کردن جشنواره تاکید زیادی دارد. به همین دلیل همراهی مدرسه ملی سینمای ایران به عنوان بازوی اجرایی سازمان سینمایی در امور آموزشی و پژوهشی این دوره از جشنواره توجیه داشت.
حسینی به تشریح حوزههایی که در جشنواره و برای تقویت بُعد علمی این رویداد کمک میکند، پرداخت و گفت: حوزههایی که از ابتدا و مطابق با این نگاه، مطرح شد تا در آنها و در کنار سایر همکاران و مدیران جشنواره، به تقویت بُعد علمی این رویداد کمک کند، یکی موضوع داوطلبان دانشجویی، دیگری بحث دارالفنون و در آخر هم نمایشهای دانشگاهی بود.
او ادامه داد: در موضوع اول، قرار شد تعداد ۵۰ داوطلب دانشجوی علاقهمند به سینما را انتخاب کنیم تا در ایام جشنواره و تحت مدیریت بخش تشریفات امور مربوط به مهمانان خارجی، کارگاهها و ترجمهها را انجام دهند. در دارالفنون نیز قرار شد به آقای میری در برگزاری کارگاهها و شناسایی استعدادها کمک کنیم و در موضوع آخر یعنی نمایشهای دانشگاهی، دانشگاه تهران به عنوان میزبان، تعدادی از فیلمهای خارجی را نمایش دهد.
مدیر اجرایی مدرسه ملی سینما با اشاره به اینکه وظیفهاش در جشنواره مرتبط با مسئولیتهایش در مدرسه ملی سینما است، تاکید کرد: در بخش آموزشی جشنواره، حتما کارگاهها و کلاسهایی با حضور اساتید ایرانی و خارجی برگزار میشود که برنامهریزیهای آن توسط آقایان میری و شجاعنوری در حال انجام است.
او در پاسخ به این پرسش که برنامهریزیهای آموزشی در جشنواره بیشتر جوانهای علاقهمند را درگیر میکند یا دانشجوهای رشتههای مرتبط را عنوان کرد: قطعاً علاقهمندی مهم است اما کافی نیست. بنابر نگاه دبیر جشنواره بعد علمی و دانشی و در نتیجه دانشجویی بیشتر مد نظر است. البته در دارالفنون دوستان معیار سنی یا همان جوانی را در نظر دارند و چون بنا بر کشف استعدادها و پس از آن سرمایهگذاری علمی روی آنهاست، طبیعتا بحث سن و سال اهمیت پیدا میکند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی داوران بخش سینماشعر و فیلمنامه دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»
- کدام فیلم های کوتاه از انجمن سینمای جوان در بازار فجر ارائه میشود؟
- اصلانی: جشنواره جهانی فیلم فجر برای جوانان سینمادوست مفید است
- جشنوارهای جمع و جور اما پرمحتوا برگزار میکنیم/ تقوایی و مجیدی داوران ایرانی جشنواره جهانی فیلم فجر
- فیلم های ایرانی بخش های رقابتی جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- خارجیها در جشنواره فجر چه فیلمهایی میبینند؟
- اسامی فیلم های بخش مسابقه سینمای سعادت وجلوه گاه شرق اعلام شد
- ابوالفضل جلیلی: برای شناخته شدن جشنواره جهانی فیلم فجر از قدرت رسانه استفاده کنیم
- شمارش معکوس برای آماده شدن غرفههای بازار فیلم/ حال و هوای این روزهای کاخ جشنواره
- زمان اعلام فهرست فیلمهای جشنواره جهانی فجر
- رونمایی از نسخه بازسازی شده «باد صبا» در جشنواره جهانی فیلم فجر
- آغاز ثبت نام علاقمندان جشنواره جهانی فیلم فجر
- پیام مهرجویی برای مراسم رونمایی پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر/ فیلم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





