دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اعلام کرد استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی سالنهای تئاتر برای حضور مخاطبان را در قالب یک روش پیشنهادی به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه داده و منتظر پاسخ هستند.
به گزارش سینماسینما، حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر درباره تصمیمگیری در زمینه نحوه برگزاری این دوره از جشنواره با توجه به شرایط و محدودیتهای کرونایی، گفت: جلسهای با دوستان برگزار کننده جشنواره تئاتر مقاومت داشتیم تا از تجربیات آنها در خصوص برگزاری آنلاین جشنواره مقاومت بهره ببریم البته سطح برگزاری جشنواره تئاتر فجر خیلی منطبق بر جشنواره تئاتر مقاومت نیست و خیلی گسترده است ولی قصدمان استفاده از تجربیات بود.
وی تأکید کرد: با توجه به شرایط کرونایی موجود به طور مسلم جشنواره سی و نهم تئاتر فجر را صد در صد به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.
مسافرآستانه در ادامه سخنان خود با اشاره به طراحی یک روش دوم در کنار برگزاری مجازی جشنواره سی و نهم، توضیح داد: در این روش با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی ۵۰ درصد ظرفیت سالنها برای اجرای زنده آثار جشنواره مدنظر قرار گرفته است که البته این روش را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه داده و منتظر پاسخ ستاد هستیم.
دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با تأکید بر اینکه اگر این روش مورد تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بگیرد در کنار برگزاری جشنواره مجازی استفاده خواهد شد، یادآور شد: طی این روش سالنهای کوچک تنها با ۵۰ درصد ظرفیت خود میزبان مهمانان و اصحاب رسانه خواهند بود و در سالنهای بزرگ با توجه به ظرفیت بالایی که دارند فروش محدود بلیت برای مخاطبان نیز انجام خواهد شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نشست شورای سیاستگذاری جشنواره «ستاره ناهید» برگزار شد
- حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره تئاتر «ستاره ناهید» شد
- در رونمایی از ۲ کتاب سینمایی مطرح شد؛ دیالوگها برگرفته از زندگی است/ بومی سازی شخصیت شناسی
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- اولین روز جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ ازدحام تماشاگران در تئاتر مولوی/ ۱۲۵ سالگی ارتباط فرهنگی ایران و بلغارستان
- لغو اجرای آثار ایتالیا و فرانسه در جشنواره تئاتر فجر
- برگزاری نشست رسانهای چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر/ از تعمیم جشنواره به استانهای دیگر تا حضور ۱۲ گروه در بخش ملل
- تئاتر فجر منتظر دستورالعمل ستاد مقابله با کروناست
- مناطق آزاد متقاضی برگزاری جشنواره تئاتر فجر هستند/ تفاهمنامه با یزد
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- مسافر آستانه: اجراهای تماشاخانه ایرانشهر از هفته اول مهر ماه آغاز میشوند
- مراسم افتتاحیه «خیریه هنرمندان مهرآفرین» برگزار شد
- داوران آثار صحنهای جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
- نشست رسانهای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر برگزار شد/ تست کرونای رایگان گروههای شهرستانی
- نشست شورای سیاست گذاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر برگزار شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





