نهمین جشنوارهی فیلمهای ایرانی لندن با اعلام برندگان در بخشهای بهترین فیلم بلند، کوتاه، مستند، کودکان و همچنین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به کار خود پایان داد.
به گزارش سینماسینما، در پایان نهمین جشنوارهی فیلمهای ایرانی لندن در نهایت فیلم بلند «سد معبر» ساختهی محسن قرایی، فیلم مستند «مادر زمین» ساختهی مهناز افضلی، فیلم کوتاه «جادویی» ساختهی بهادر ادب به ترتیب به عنوان بهترین فیلم بلند، مستند و کوتاه شناختهشدند و عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «دارکوب» تعلق گرفت.
در قسمت ویژهی کودکان نیز، بالغ بر ۱۵۰ کودک رای خود را برای فیلم «خاله قورباغه» به صندوق رای ریختند که گفته میشود با استقبال مواجه شده است. این فیلم از نگاه تماشاگرانش نمرهی ۴.۴ از ۵ را دریافت کرد.
در این رویداد که از ۲۶ اکتبر تا ۳ نوامبر در شهر لندن برگزار شد، ۱۴ فیلم بلند، مستند و کوتاه، در ۵ سینمای مختلف شهر به نمایش در آمدند. آخرین روز از این رویداد با نمایش فیلم خاله قورباغه، ویژهی کودکان و در نهایت پخش فیلم گاو (داریوش مهرجویی) به پایان رسید.
فیلمهایی چون خوک(مانی حقیقی)، بدون تاریخ بدون امضا(وحید جلیلوند)، تنگه ابوقریب(بهرام توکلی)، مادر زمین(مهناز افضلی)، عطر داغ(علی ابراهیمی)، اسکیباز(فریدون نجفی)، در وجه حامل(بهمن کامیار)، سد معبر(محسن قرایی)، دارکوب(بهروز شعیبی)، خاله قورباغه (بخش کودکان)، گاو (بخش سینمای کلاسیک) و منتخبی از فیلمهای کوتاه، در این دوره از جشنواره به نمایش در آمدند و همانطور که پیشبینی میشد با استقبال بالای مخاطب مواجه شدند.
مانی حقیقی و ماهچهره خلیلی مهمانان ویژهی این دوره از جشنواره بودند که در طول شبهای جشنواره در کنار تماشاگران به تماشای فیلمها نشستند.
جشنوارهی فیلمهای ایرانی لندن، هر ساله در اواخر اکتبر در این شهر برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش ۱۰ فیلم خاطرهانگیز سینمای کودک و نوجوان در موزه سینما
- فیلم «مادر زمین» برگزیده بهترین فیلم مستند نهمین جشنواره فیلمهای ایرانی لندن
- نگاهی به یک مستند/ «مادر زمین» دغدغه مند است
- گفتوگو با کارگردان «مادرزمین»/ فیلمی برآمده از دغدغههای محیط زیستی
- گفتوگو با دو کارگردان مجموعه «کارستان»/ قرار نبود قهرمانپروری کنیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





