تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۰۹:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 35372

n00001938-bسینماسینما، علی پاکزاد– آرش لاهوتی کارگردان مستند «آبی کمرنگ» بر این باور است که مهمترین دغدغه یک مستندساز باید برقرار ارتباط با مخاطب باشد.

به گزارش سینماسینما، پس از چند روز نمایش فیلم‌های مستند در جشنواره سینما حقیقت، این جشنواره به پایان رسید و فیلم‌های برگزیده معرفی شدند. آرش لاهوتی با فیلم «آبی کمرنگ» توانست در بخش شهید آوینی برنده جایزه بهترین فیلم بلند و بهترین فیلم بخش بین‌الملل و تدوین شود. او در این جشنواره برای یک فیلم در سه بخش برگزیده شد و جایزه گرفت که در این زمینه نیز رکوردار محسوب می‌شود.

لاهوتی در گفت‌وگو با سینماسینما، درباره مراحل ساخت فیلم، گفت: «برای ساخت فیلم «آبی کمرنگ» نزدیک به دوسال زمان صرف شد. نزدیک به ۸ ماه مراحل تحقیق و پژوهش فیلم به طول انجامید. بعد از آن فیلمبرداری و مونتاژ را در دستور کار قرار دادیم.»

او ادامه داد: «بسیاری بعد از کسب جوایز از من سئوال کردند که چه حس و حالی داری؟ من هم جواب دادم قطعا از دریافت جوایز مسرور هستم. اما هیچ مستندسازی برای کسب جایزه فیلم نمی‌سازد. بعد از ساخت فیلم «راننده و روباه» نیز جایزه دریافت کرده بودم و این تجربه را داشتم.»

این کارگردان گفت: «دغدغه اصلی یک مستندساز قطعا تاثیری است که روی مخاطب می‌گذارد، من حاضرم جایزه‌ای دریافت نکنم، اما تاثیر بسزایی در جامعه و کسانی که فیلم من را می‌بینند بگذارم. احساس رضایت زمانی برای من به وجود می‌آید که مخاطب با یک حال خوب از سالن خارج شود.»

لاهوتی تاکید کرد: «از سوی مخاطبان بازخوردهای خوبی دریافت کردم. به همین دلیل می‌توانم فیلم بعدی را با انرژی بیشتری آغاز کنم. کارم بیش از گذشته سخت خواهد بود. بعد از بردن جایزه، قطعا تکرار آن و ارائه کارهای بهتر به سختی می‌انجامد. اما تمام تلاش من این است که به زودی این موفقیت را تکرارکنم. علاقه زیادی به مستند اجتماعی دارم. «آبی کمرنگ» هم روی همین نگاه و حوزه ساخته شد. فیلم بعدی هم قطعا در همین ژانر ساخته خواهد شد.»

کارگردان فیلم «آبی کمرنگ» اضافه کرد: «مستندسازی برای من یک شغل محسوب می‌شود. تمام زندگی‌ام را روی این کار معطوف کرده‌ام. برای تفریح این کار را انجام نمی‌دهم. خدا را شکر که این کار نه شهرت دارد و نه پول به همین دلیل هم با فراغ بال بیشتری به انجام آن می‌پردازم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها