جلسات باشگاه فیلم هشت و نیم با مرور آثار مایکل آنجلو آنتونیونی، به صورت آنلاین برگزار میشود.
به گزارش سینماسینما، پرویز جاهد از برپایی جلسات باشگاه فیلم هشت و نیم به صورت آنلاین خبر داد و گفت: از آنجا که هیچ تصوری از عادی شدن شرایط پس از کرونا و بازگشایی سینماها و موسسات سینمایی و فرهنگی و آموزشی در آینده نزدیک نداریم، تصمیم گرفتیم که از دهم اردیبهشت ماه، جلسات باشگاه فیلم هشت و نیم را که با همکاری سینما-چشم و موسسه هفت رخ معاصر برگزار میشود به صورت آنلاین اجرا کنیم.
این نویسنده و منتقد سینما ادامه داد: این برنامه شامل هفت فیلم مایکل آنجلو آنتونیونی، یکی از چهرههای برجسته سینمای مدرن جهان خواهد بود و با فیلم فریاد این سینماگر بزرگ شروع خواهد شد.
جاهد خاطرنشان کرد: دوستانی که مایل به شرکت در جلسات آنلاین نمایش فیلم و نقد و بررسی بعد از آن هستند میتوانند از طریق شماره موبایلی که در پوستر هست تماس بگیرند و آمادگیشان را اعلام کنند.
او در ادامه تاکید کرد: این، راهی برای مقاومت در برابر کرونا است.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در میانه باستانگرایی و مدرنیسم/بررسی سینمای متفاوت فریدون رهنما در سالگرد درگذشت او
- شکاف تاریخی بین ادبیات /درباره کتاب گفتوگوهایی پیرامون اقتباس ادبی در سینمای ایران
- در نشست «وضعیت نقد در سینمای ایران» عنوان شد(بخش اول)/ نقد پاسخی به نیازهای درونی منتقد است
- بهرام بیضایی از تعزیه میگوید + ویدئو
- برشهای کوتاه/ صحبتهای ابراهیم گلستان درباره فرخ غفاری و کانون فیلم تهران
- آناتومی یک جنایت/نگاه پرویز جاهد به فیلم «خانۀ پدری»
- سینمای جیم جارموش در باشگاه فیلم هشتونیم مرور میشود
- کارگاه «زیباییشناسی مکان در سینما» برگزار شد/ پرویز جاهد: کارگردان باید جغرافیا را در فیلم درست تصویر کند
- برترین های سینمای ایران در سال ۹۷ به انتخاب منتقدان سینماسینما / بخش نخست خسرو دهقان و پرویز جاهد
- افتتاح نمایشگاه عکسهای «پرویز جاهد»
- سینمای مدرن ایران مدیون تلاشهای غفاری است
- یادداشت پرویز جاهد به بهانه تولد مسعود کیمیایی/ روایتگر درد
- اعتراض شدید پرویز جاهد به اینستاگرام به خاطر حذف مطلبی در دفاع از مردم فلسطین
- دفاع پرویز جاهد از اعتراض کردن حاتمی کیا :او تنها صدای معترض در مراسم خنثی و تشریفاتی اختتامیه فجر بود
- فیلمسازی برای من مثل یک جنگ است/گفت وگو با امیر نادری درباره فیلم کوه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





