تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۵/۲۱ - ۱۵:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 199386

مجموعه مستند شش قسمتی «جنگل خاموش» به کارگردانی مهدی باقری در مراحل فنی است.

به گزارش سینماسینما، مهدی باقری در این باره گفت: شبکه مستند سالهاست روی موضوع‌‎‌های محیط زیستی کار می‌کند، من قراردادی با شبکه مستند داشتم که مربوط به اواخر دوره کروناست، فرصتی پیش آمد تا پارسال فیلمبرداری این فیلم را که درباره تخریب جنگل‌های هیرکانی است، شروع کرده و به سرانجام برسانم، اما گرفتاری‌های شخصی باعث شد مراحل فنی به تعویق بیفتد.

کارگردان «در جستجوی خانه خورشید» ادامه داد: این روزها، گفتار متن را صادق دهقانی که مستندساز است، می‌خواند و تدوین ادامه دارد. امیدوارم سه قسمت را تا پایان تابستان امسال به شبکه برسانم و اواخر مهرماه سه قسمت بعدی آماده پخش شود.

باقری با اشاره به نگاهش به ماجرای جنگل‌های هیرکانی و تاثیر تخریب محیط زیست بر زندگی مردم گفت: معمولا درباره دلایل تخریب محیط زیست، بحث‌هایی می‌شود، اما گاهی نقش بعضی عوامل را نادیده می گیریم. قوانین اشتباه، فشار بالادستی، بی توجهی مردم نسبت به محیط زیست و مسائلی از این دست بخشی از واقعیتی است که در نهایت به روندی منجر شده که امروز شاهد آنیم.

کارگردان «پیر پسر» افزود: یکی از موضوع‌هایی که در این مستند روی آن کار کردم اهمیت مسئولیت اجتماعی است، ما مردم با توجه به همه مسائلی که وجود دارد، چقدر نسبت به محیط زیست و حفظ آن مسئولیم؟ «جنگل خاموش» از دو منظر به مسئله جنگل‌های هیرکانی توجه دارد. یک از منظر مسئولیت اجتماعی و نقش مردم، دوم نقش قوانین که بدون توجه به زمینه‌های اجتماعی، تاریخی، قومیتی تصویب شده و در یک مقایسه علمی، متوجه می‌شویم نه تنها تاثیری در کند شدن آهنگ تخریب محیط زیست نداشته بلکه، خود به خود باعث بروز مشکلات اساسی در زندگی مردم منطقه شده است.

عوامل مجموعه مستند «جنگل خاموش» عبارتند از: فیلمبردار: رضا تیموری، صدابردار: مهرداد عباس‌پور، تحقیق: مهدی باقری و محمد شاهپیری، نویسنده گفتار متن: محمد شاهپیری، گوینده گفتار متن: صادق دهقانی، تدوین: مهدی باقری، صداگذار: شاهین پورداداشی، تصحیح نور و رنگ: رضا تیموری. تهیه شده در شبکه مستند.

لینک کوتاه

 

آخرین ها