به گزارش سینماسینما، جنیفر لارنس در اقتباس سینمایی از رمان «مراسم تدفین» (Burial Rites) به کارگردانی لوکا گوادانینو بازی میکند.
رمان «مراسم تدفین» نوشته هانا کنت داستان آخرین زنی است که در ایسلند با مجازات اعدام روبهرو شد. آگنس ماگنوشدوتر آخرین زنی بود که سال ۱۸۳۰ در ایسلند اعدام شد. او زن مزرعهداری بود که برای مشارکت در قتل دو مرد به این مجازات سنگین محکوم شد. هانا کنت در رمان «مراسم تدفین» آخرینهای ماههای زندگی ماگنوشدوتر را بازآفریده است.
لارنس بازیگر برنده جایزه اسکار که سابقه بازی در فیلمهای «عطش مبارزه» و «دفترچه امیدبخش» را در کارنامه دارد، در فیلم نقش ماگنوشدوتر را بازی میکند.
هانت کنت در واکنش به انتخاب لارنس برای بازی در این فیلم ضمن ابراز خوشحالی او را استعدادی درخشان در عرصه بازیگری توصیف کرد.
داستان اعدام ماگنوشدوتر پیش از این در سال ۱۹۹۵ دستمایه ساخت فیلمی ایسلندی با عنوان «اگنس» شده بود.
رمان هانا کنت سال ۲۰۱۳ در استرالیا منتشر شد و جوایز ادبی بسیاری را برای نویسنده به ارمغان آورد. او پس از رمانی با عنوان «مردم خوب» نوشت که داستانش در دهکدهای قرن نوزدهمی در ایرلند روی میدهد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این تو بمیری از آن تو بمیریها نیست!/ نگاهی به فیلم «بالا را نگاه نکن»
- تریلر فیلم «بالا رو نگاه نکن»
- جنیفر لارنس در یک فیلم کمدی با آدام مککی همکار میکند
- بازیگر سرشناس سینما در ۷۸ سالگی درگذشت
- بازیگرانی که برای نقشهای سینمایی تغییر جنسیت دادند + عکس
- ترانه علیدوستی دست به افشاگری زد/ دلیل قهر بازیگر «فروشنده» با تلویزیون
- افشاگری ترانه علیدوستی از ماجرای جنجالی سانسور «اوشین» در ایران
- دستگیری هکر ۲۶ سالهای که بازیگران زن هالیوود را به دردسر انداخته بود
- افشاگری ژوله درباره سانسورهای تلویزیون در مورد بازیگران زن
- پست انتقادی پرستو گلستانی از برخورد وزیر آموزش و پرورش با یک دانشآموز
- بازیگر زن پیشکسوت همچنان درگیر بیماری/ صدیقه کیانفر: خونریزی معده جانم را گرفته است
- پروانه معصومی: ترجیح میدهم در خانه بیکار باشم تا برخی از نقشها را بازی کنم
- مهتاب کرامتی در جمع ملی پوشان والیبال نشسته بانوان/ عکس
- باران کوثری مقابل دوربین «جاندار» رفت
- واکنش اینستاگرامی الناز شاکردوست به وضعیت مردم خرمشهر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





