جهانگیر کوثری درباره لزوم حفظ نیروهای انسانی باتجربه تلویزیون به عنوان یک سرمایه، اظهار کرد: تلویزیون باید دیدش را وسیعتر و عمیقتر کند. تمام مجریان و گزارشگران مطرح دنیا بالای ۷۰ سال سن دارند؛ این در حالی است که در ایران خیلی از مجریها پشت درهای بسته ماندهاند.
به گزارش سینماسینما، این مجری و گزارشگر باسابقه تلویزیون دربارهی حاشیههایی که اخیرا با اعلام خبر مهاجرت مزدک میرزایی پیش آمد، اظهار کرد: من الان ۱۰ سال است که از تلویزیون اخراج هستم؛ این در حالی است که ۲۲ سال در تلویزیون سابقه داشتم. نه اشتباهی کردم، نه تخطی کردم و نه حتی اشتباه فنی انجام دادم. هیچگاه هم ندانستم چرا در تلویزیون نیستم. به هیچ کسی هم نمیتوانم بگویم چرا؟ اما برای مزدک میرزایی شاید این موانع وجود نداشت. فشار و سختگیری اینچنین برایش نبود و جلوی برنامهاش را نگرفته بودند. من الان حتی نمیتوانم وارد صداوسیما شوم و دیگر کارهایم را انجام دهم.
کوثری با تاکید بر اینکه تلویزیون باید نیروهای خود را حفظ کند، گفت: اینها سرمایه هستند، اینها میتوانند تجربیات خودشان را منتقل کنند. تمام مجریان و گزارشگران مطرح دنیا بالای ۷۰ سال سن دارند؛ این در حالی است که در تلویزیون ما خیلی از مجریان بیرون ماندهاند. تلویزیون حق ندارد نیروهایش را بیرون بیندازد، مگر خلاف آن ثابت شده باشد.
این مجری قدیمی با بیان اینکه صدا و سیما جای افراد فرهیختهتر، باسوادتر و تحصیلکردهتر است، گفت: صداوسیما جای کسانی نیست که لحن معمولی و گفتاریشان غلط است، واژهبندیشان غلط است و ادبیات گفتاری را خوب نمیدانند. سواد زبان و ادبیاتشان ضعیف است؛ چرا تلویزیون نیروهای فعال خود را بیرون و اینها را جایگزین میکند.
وی با اشاره به مهاجرت مزدک میرزایی گفت: این اتفاق خیلی طبیعی است. انسانها آزادند که انتخاب کنند کجا میخواهند زندگی کنند. هر جا که دوست دارند و ترجیح میدهند زندگی میکنند. دلایل دیگری هم میتواند در دل این مهاجرت وجود داشته باشد. مزدک اتفاقا در صداوسیما موقعیت خوبی داشت. او فینال جامجهانی را گزارش کرد. بهترین گزارشها را به مزدک دادند. آدم بسیار متواضع و معقولی هم بود. اهل جنجال و سرو صدا و حاشیه هم نبود. اما در مقطعی تصمیم گرفت که برود. شاید به دلیل نداشتن تناسب مالی و دلایلی دیگر آدمها تصمیم میگیرند جایی دیگر بروند که شرایط در آنجا مهیاتر است.
کوثری در پایان گفت: صدا و سیما اگر با مزدک برخورد بدی داشت، او را اخراج کرده بود و برنامه به او نمیداد، ماجرا فرق میکرد. در مورد مزدک چنین داستانی نبوده است. مزدک موقعیت خوبی در تلویزیون ایران داشت. نمیگویم موقعیت مالی خوب، منظورم موقعیت کاری است. به نظر میرسد در مورد مزدک میرزایی هیچ مورد خاصی که باعث یا عامل کوچ او شود، نبوده است؛ اما در مورد بقیه هر کدام دلایل خودشان را دارند، اما در نهایت تلویزیون صد درصد باید نیروهای خودش را حفظ کند. تلویزیون باید دیدش را وسیعتر و عمیقتر کند.
جهانگیر کوثری سالها به عنوان گزارشگر و همچنین مجری برنامه «ورزش از نگاه دو» با صداوسیما همکاری داشت. او در مقطعی اجرای برنامه «مردم ایران سلام» را هم بر عهده گرفت. جهانگیر کوثری از سال ۸۸ دیگر در تلویزیون حاضر نشده است. او اردیبهشت ماه امسال اجرای یک برنامه فوتبالی در سایت آپارات را بر عهده گرفت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تلاش صداوسیما برای فرار از بحران مخاطب با بازگرداندن چهرهها/ راه چاره چیست؟
- فرصتها و تهدیدهای مدیران جدید سیما چیست؟/ لزوم برآوردن انتظارات
- تصمیم نهایی ساختمان شیشهای برای جامجم چیست؟
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- پیامدهای ناگزیر/ درباره واگذاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صداوسیما
- پایان نمایش/ آیا باید با شبکه نمایش خانگی هم خداحافظی کرد؟
- جزئیات کامل تفاهم ارشاد و صداوسیما درباره نمایش خانگی، فضای مجازی و…
- جدیدترین اظهارات جبلی درباره نمایش خانگی؛ آییننامه تخلفات در راه است
- تهیهکننده فیلم خبر داد؛ تلویزیون برای پخش «شماره ۱۰»، هفت میلیارد تومان پرداخت کرد
- معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ: وزارت فرهنگ و صداوسیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر به صورت توامان وظیفه دارند و اقدام میکنند
- واکنش تهیهکننده فیلم «هوک» به پخش تلویزیونی فیلمش
- مجلس شورای اسلامی، تلویحا ساترا را غیرقانونی اعلام کرد
- یک رسانه آمریکایی خبر داد؛ دولت بایدن صداوسیما را از تحریمهای آمریکا معاف کرد
- پنل موبایل و صنعت VOD در کنگره موبایل ایران؛ بررسی وضعیت پلتفرمهای آنلاین فیلم و سریال و چالشها با ساترا
- قصه ناتمام سریالی با بازی نیکی کریمی و شهاب حسینی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
آخرین ها
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول