پس از صحبتهای سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره فیلم فجر مبنی بر عدم امکان نمایش فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» برای هیات انتخاب به دلیل مغایرت با مقررات جشنواره و قدیمی بودن پروانه ساخت اثر؛ محسن امیریوسفی کارگردان این فیلم سینمایی جوابیهای را خطاب به سیمونیان منتشر کرد که نسخهای از آن را نیز در اختیار سینماسینما قرار داده است.
به گزارش سینماسینما، در این جوابیه آمده است:
آقای سیمونیان شما هم؟!
متاسفم که اینگونه مدیران مسلمان جشنواره فجر شما هموطن درستکار و خوشنام ارمنی را به ناراستی مجبور می کنند!
سال قبل شما را مجبور کردند که در مورد آشغالهای دوست داشتنی بفرمائید این فیلم قبلا توسط هیات انتخاب رد شده. کلامی ناراست که با واکنش هیات انتخاب زود لو رفت و دبیر جشنواره مجبور شدند از من برگه انصراف بگیرند تا مشکل قانونی در سازمان بازرسی پیش نیاید البته تعهد کتبی اکران را هم به امضای خودشان ، آقای رضاداد و مدیری دیگر به من دادند که بعد از یکسال سودی نداشت و دروغ بود.
امسال هم جنابعالی را به ناراستی دیگر مجبور کردند که بفرمائید این فیلم تولید سال ۹۱ است!!
لازم بذکر است که پروانه ساخت این فیلم در ۱۳۹۱/۴/۷ صادر شده و اولینپروانه نمایش آن در ۱۳۹۶/۶/۲۵ صادر شده است. مقصر این تاخیر در صدور پروانه نمایش هم من نیستم!
در ضمن طبق خبری که هفته قبل دادیم آقای دلپاکصداگذاری نسخه جدید را تازه تمام کردند و طبق درخواست آقای داروغه زاده بعد از دادن پروانه نمایش سال ۹۶ یک سکانس این فیلم در سال ۹۷ مجددا فیلمبرداری شد که دوباره در ۱۳۹۷/۷/۹ پروانه نمایش دوم برای این فیلم صادر شد.
با اتمام فیلمبرداری مجدد یک سکانس در سال جاری و صداگذاری نسخه جدید در هفته گذشته و صدور پروانه نمایش دوم در مهرماه ۹۷ عملا تاریخ اتمام تولید نسخه جدید فیلم آشغالهای دوست داشتنی سال ۱۳۹۷ می شود.
آقای سیمونیان عزیز می بینید مدیران مسلمان سینما با نگفتن همه حقایق چه می کنند؟!
سال نوی میلادی را به شما تبریک می گویم و امیدوارم کمی از راستی و شفقت حضرت مسیح در وجود دبیر در آفتاب و دبیر در سایه جشنواره قرار بگیرد.
در پناه حق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به خاطر یک نقد طنزآمیز؛ شورایعالی تهیهکنندگان از محسن امیریوسفی شکایت کرد
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- جشنواره فریبورگ و نمایش ۵ فیلم کوتاه ایرانی
- کتاب محسن امیریوسفی اجازه توزیع در بازار کتاب را پیدا نکرد
- محسن امیریوسفی، مجددا رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران شد
- هیات مدیره جدید کانون کارگردانان سینما انتخاب شدند
- پروانه ساخت یک فیلم سینمایی صادر شد
- در شب محمدعلی نجفی مطرح شد؛ روشنفکری که برای نجات سینما تلاش کرد
- یادداشت محسن امیریوسفی در سوگ عباس اسفندیاری، بازیگر «خواب تلخ»/ مرگ یک سلبریتی خصوصی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





