سینماسینما، سام بهشتی- جشنواره فیلم فجر هر ساله فرصتی است برای معرفی فیلمسازان و بازیگران جوانی که وارد عرصه سینما میشوند، در سالهای اخیر چهرههای جوان بسیاری از این طریق وارد سینمای ایران شدند و تعداد اندکی از آن جزو پدیدهها بودند و ماندگار شدند.
از سیوسه سال گذشته تا به امروز جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور بوده فرصت مغتنمی برای فیلمسازان و بازیگران جوان بسیاری پیش آمده که آثار خود را عرضه کنند و به اصطلاح کمی خودمانیتر در این رویداد دیده شوند.
اما در این میان تعداد اندکی از جوانان تازه نفس سینمای ایران توانستند میخ خود را بکوبند و در این عرصه به چهره تبدیل شوند. خیلیها وقتی به عرصه سینما وارد شدند، نتوانستند در اذهان باقی بمانند و تعداد انگشتشماری هم باقی مانند و بر اساس تواناییهای خود ماندگار شدند.
یکی از این بازیگران تازه نفس و توانا کسی نبود جز بهرنگ علوی، بازیگری که نخستین حضورش در فیلم «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی بود.
او از همان ابتدا ثابت کرد که میخواهد در حوزه بازیگری ماندنی باشد و هدفش استفاده ابزاری از سینما نیست، در همان فیلم دربند با ایفای یکی از نقشهای کلیدیه فیلم شهبازی ثابت کرد که میتواند در عرصه بازیگری عرض اندام کند.
بعد از حضور در فیلم «دربند» با وجود پیشنهادهای متعددی که داشت سعی کرد همانند بازیگران حرفهای گزیده کاری را انتخاب کند و به هر پیشنهادی که از سوی کارگردانان مختلف، پاسخ مثبت ندهد و در هر فیلمی به ایفای نقش نپردازد.
کمی بعد در فیلم «مرگ ماهی» به کارگردانی روحالله حجازی به ایفای نقش پرداخت و در آن فیلم پرستاره، نقش مقابل نیکی کریمی را انتخاب کرد و حضوری متفاوتی داشت که این نقش آن طور که استحقاقاش را داشت از سوی هئیت داوران فجر سیوسوم دیده نشد و همین امر باعث شد که او در ادامه مسیرش ثابت قدمتر از گذشته گام بردارد و کار حرفهای خود را ادامه دهد.
او امسال در فیلم دو تن از کارگردانان شناخته شده سینمای ایران به ایفای نقش پرداخت.
فیلمهای «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان جز فیلمهای مهم امسال هستند و علوی در این دو فیلم، دو نقش مکمل متفاوت را ایفا کرده است.
شنیدهها حاکی از این است که این بازیگر در فیلم کارگردان جوانتر سینمای ایران، حضور متفاوت و تاثیرگذاری دارد و بعید نیست نام او در لیست نامزدهای نقش مکمل فجر سیوچهارم قرار بگیرد و حتی سیمرغ این بخش بر روی شانههای او بشیند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- آغاز اکران آنلاین «شهربانو» از ۱۰ اسفند
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- از «امکان مینا» و «ماجرای نیمروز» تا «به رنگ ارغوان» و «ویلاییها»؛ فیلمهای آخر هفته تلویزیون
- انتقاد بهرنگ علوی از تکرار نقشها در تلویزیون
- «لانتوری» در چین توقیف شد
- «امکان مینا»، «سارا و آیدا»، «خانهای در خیابان چهل و یکم» در اسپانیا
- دوبله «لانتوری» درمیشیان به زبان چینی
- نمایش «برادرم خسرو» و «امکان مینا»/ گزارش فیلمهای آخر هفته تلویزیون
- «رفتن» برادران محمودی اسفند اکران میشود
- حضور امکان مینا، سینما نیمکت، سیانور و سویوق در جشنواره چشم سوم
- «سیانور» و «امکان مینا» در جشنواره فیلمهای تاریخی و نظامی ورشو
- پنجاه و ششمین حضور «لانتوری» در جشنوارهای در آمریکا
- کارگردان «لانتوری» هنوز هم به فکر قربانیان اسیدپاشی است
- همه چیز درباره امکان مینا به بهانه پخش از تلویزیون
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
واقعا جشنواره فجر مسخره شده من فیلم ابد ویک روز رو دیدم ولی در حدی نبود که هرکی مثله نخود و لوبیا با خودش ۳تا۳تا سیمرغ ببره خونه….سالهای قبل گرفتن سیمرغ حتی برای اساتید رویا بود و اگر کسی سیمرغ میگرفت آرزوی گرفتن سیمرغ دوم باعث میشد تلاشش رو چند برابر کنه ولی یه هو میان به یه فیلم۹تا سیمرغ میدن !!!بقیه پشمکن دیگه….