قصیده گلمکانی و احسان بیگلری جوایز هفدهمین جشنواره فیلمهای ایرانی «یاری» سوئد را گرفتند.
به گزارش سینماسینما، جشنواره «یاری» که همه ساله درآمد حاصل از فروش بلیت فیلمهای حاضر در جشنواره را برای حمایت از کودکان بیسرپرست ایرانی صرف میکند، در این دوره میزبان دوازده فیلم کوتاه و سینمایی ایرانی بود که در نهایت به دو فیلم جایزه داد.
تندیس بهترین فیلم کوتاه جشنواره به «برزخ» ساخته قصیده گلمکانی اهدا شد و احسان بیگلری برای فیلم سینمایی «برادرم خسرو» تندیس بهترین فیلم بلند را گرفت.
علیرضا مجلل، رضا باقر، مینا آذریان، سعید شریفیان و میکاییل هیلین آثار منتخب جشنواره را داوری کردند.
هفدهمین جشنواره فیلمهای ایرانی «یاری» به مدیریت شیدا شفیعی با همکاری و حمایت خبری «پایگاه خبری فیلم کوتاه» در روزهای ۲۳ و ۲۴ سپتامبر در دو شهر اپسالا و استکهلم سوئد برگزار شد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- قصیده گلمکانی عضو هیأت انتخاب جشنواره واجد شرایط اسکار شد
- «باغی در شورهزار» باز هم از اسپانیا جایزه گرفت
- فیلمهای زنان فیلمساز ایرانی در موزه پرگامون برلین
- فیلم «باغی در شورهزار» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- ۱۲ فیلم بلند و نه فیلم کوتاه در ششمین جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ
- نمایش آنلاین فیلمهای کوتاه کارگردانان زن ایرانی در نیوزیلند
- نمایش آثار کارگردانهای زن ایرانی در استرازبورگ فرانسه
- مروری بر سینمای ایران در جشنواره فرانسوی پانورامای سینمای مغرب و خاورمیانه
- جایزهای برای «بازگشت به کازان» گلمکانی از روسیه
- قصیده گلمکانی داور چهاردهمین دوره جشنواره باتومی شد
- فستیوال فیلمهای ایرانی در شهر کلن، برگزار میشود؛ نمایش فیلم و معرفی کتاب
- بررسی آثار قصیده گلمکانی در فرانسه
- مرور آثار فیلمسازان زن ایرانی در جشنواره بیلبائو
- مرور آثار کارگردان ایرانی در کانادا
- حضور دو فیلم ساز زن ایرانی در جشنواره آمریکایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





