جیمز کارِن بازیگر آمریکایی که بیش تر برای بازی در فیلم «ارواح خبیثه» شهرت داشت در سن ۹۴ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، جیمز کارِن بازیگر آمریکایی فیلم «ارواح خبیثه» روز سه شنبه ۲۳ اکتبر در سن ۹۴ سالگی در لس آنجلس درگذشت. این خبر را لئونارد مالتین منتقد نامدار سینما و دوست وی تایید کرد.
کارِن در سال ۱۹۲۳ با نام اصلی جکوب کارنوفسکی به دنیا آمد. او بعدها در دهه ۴۰ وقتی که می خواست وارد عرصه بازیگری شود نام خانوداگی خود را به کارِن تغییر داد، وی با این نام جدید در حدود ۷۰ سال در فیلم ها و سریال های آمریکایی حضور یافت.
مهم ترین نقش آفرینی کارِن در سینما که بیش تر به عنوان یک کاراکتر اکتور (این اصطلاح برای بازیگرانی به کار گرفته می شود که اغلب نقش های مکمل نامتعارف، چشمگیر و البته پررنگ بازی می کنند) شناخته می شد به فیلم «ارواح خبیثه» (۱۹۸۲) بر می گردد. کارِن در این فیلم نقش آقای تیگ، بساز بفروش بدنامی را بازی می کند که یک منطقه مسکونی روی یک قبرستان ساخته و با این کار موجب خشم ارواح آن جا شده است.
از دیگر فیلم های شاخص کارِن می توان به «همه مردان رییس جمهور»، «سندرم چینی»، «وال استریت»، «بازگشت مردگان زنده»، «نیکسون»، «جاده مالهالند» و «در جستجوی خوشبختی» اشاره کرد.
کارِن یکبار درباره تعداد کارهایی که بازی کرده بود، گفت: مردم نام مرا نمی دانند اما چهره مرا می شناسند برای این که بسیار کار کرده ام؛ طبق آمار سایت IMDb او در بیش از ۲۰۰ فیلم بازی کرده است. از کارِن همسر و یک فرزند به جا مانده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- رکورد سینمای آمریکا در دوران کرونا شکست
- «گودزیلا در برابر کونگ» رکورد «انگاشته» را هم شکست
- آیا روز کیانو ریوز در تقویمها ثبت میشود؟
- «انتقام جویان» فیلم سال شد؛ معرفی برگزیدگان مردمی سینمای آمریکا
- جولین مور در «مادرتراکر» راننده کامیون میشود
- تصادف شدید، بازیگر مشهور آمریکایی را راهی بیمارستان کرد
- پیتر فوندا بازیگر مطرح سینمای آمریکا درگذشت
- نیکول کیدمن تهیهکننده یک سریال شد/ زندگی یک زوج متخصص کشتار جمعی
- بندیکت کامبربچ بازیگر فیلم «قدرتی از یک سگ» شد
- تقدیر از آلن دلون آغازگر جشنواره فیلم کن خواهد بود
- فیلم جدید برد پیت باز هم از تقویم اکران سینماها حذف شد
- سوپراستارهایی که از صفر شروع کردند و ثروتمند شدند
- بازیگر متهم به فریبکاری از مجازات گریخت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





