نشریه «ایندیوایر» در فهرست خود از برترین نقشآفرینیهای یک دهه اخیر سینمای جهان، نام پیمان معادی و لیلا حاتمی را برای بازی در فیلم «جدایی» در این فهرست قرار داد.
به گزارش سینماسینما، در این گزارش که به بررسی ۵۰ نقشآفرینی از سال ۲۰۱۰ تا کنون سینمای جهان پرداخته است، گروه منتقدان نشریه سینمایی «ایندیوایر» با تمجید از لیلا حاتمی و پیمان معادی برای بازی در فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی، آنها را به ترتیب در رتبههای ۳۶ و ۳۷ فهرست خود قرار داده است.
این گزارش در اینباره مینویسد: گرچه فیلم «جدایی» موفقیتهای متعددی از جمله جایزه اسکار را سزاوارانه برای کارگردانش به ارمغان آورده اما لیلا حاتمی نیز برای بازی در این فیلم شایسته تحسین است. او در این فیلم در زن نقش سیمین بازی میکند که در تلاش است از کشور خارج شود اما زمانی که متوجه میشود همسرش با او موافق نیست تصمیم میگیرد به هر شکل ممکن مسیر خود را ادامه دهد. در این میان دادگاه در مقابل او قرار میگیرد، اما این آغاز مشکلات است و اتفاقی مسائل بغرنج خانوادگی را پیچیدهتر از قبل میکند. حاتمی در این نقش ناامیدی و درماندگی را به مخاطب القا میکند اما در این راه به افراط نمیرود. مقامت او بُعدی ماورایی به نقشش در فیلم میدهد که با فیلمنامه دقیق فرهادی هماهنگ است.
در بخشهایی از توصیف بازی پیمان معادی در فیلم «جدایی» نیز آمده است: روی کاغذ شخصیت نادر در فیلم «جدایی» تکبعدی به نظر میرسد، مردی که قادر نیست دیدگاه همسرش درباره لزوم بزرگکردن فرزندشان در خارج از کشور را درک کند اما معادی تمامی این فرضیات اولیه را در هممیشکند و نقشآفرینی او در فیلم فرهادی پیچیدگی بیشتری به مصیبتهای مردی میافزاید که در تلاش است در یک خانواده بیتردید مردسالار، خانواده و زندگی خود را حفظ کند.
در این فهرست بازی «فیلیپ سیمور هافمن» در فیلم «استاد» ساخته «پل توماس اندرسون» در رتبه اول درخشانترین نقشآفرینیهای یک دهه اخیر سینمای جهان قرار گرفته است و رتبه دوم و سوم را نیز به ترتیب «کیت بلانشت» برای بازی در فیلم «کارول» و «دنیل دی لوئیس» برای بازی در فیلم «لینکلن» به خود اختصاص دادهاند.
«ایزابل هوپر» (او)، «ماهرشالا علی» (مهتاب)، «سیرشا رونان» (لیدی برد)، «سندرا هولر) (تونی اردمن)، «لوپیتا نیونگو» (۱۲ سال بردگی)، «رالف فینس» (هتل بزرگ بوداپست)، «اسکار ایساک» (درون لوین دیویس)، «چارلیز ترون» (مکس دیوانه: جاده خشم)، «لئوناردو دیکاپریو» (گرگ والاستریت)، «هلنا هاوارد» (مادلین مادلین)، دنیل کالویا» (برو بیرون)، «ناتالی پورتمن» (جکی)، «تیلدا سوئینتون» (تنها عشاق زنده ماندند)، «جیمز فرانکو» (تعطیلات بهاری)، «اگنس دین» (ترانه غروب آفتاب)، «اوا ملاندر» (مرز) و «کریستین دانست» (مالیخولیا) در رتبههای چهارم تا بیستم این فهرست قرار دارند.
نشریه «ایندیوایر» روز گذشته نیز فیلمهای ایرانی «کپی برابر اصل» (عباس کیارستمی)، «جدایی» (اصغر فرهادی) و «این یک فیلم نیست» (جعفر پناهی) را در فهرست ۵۰ فیلم برتر یک دهه اخیر سینمای جهان قرار داد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- لیلا حاتمی در ۵سالگی خیابانهای تهران را خلوت کرد!
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- راهیابی «بی سر و صدا» به جشنواره ویتنامی
- «پیر پسر» در جشنواره لوکا/ فیلمی با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد مسافر ایتالیا شد
- معرفی بازیگران فیلم جدید حمید نعمتالله
- جایزه بهترین فیلم سینمای جهان در جشنواره گالوِی به «پیر پسر» رسید
- رقابت «پیر پسر» در جشنواره ایرلندی
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده» با صدای پیمان معادی
- پیمان معادی با «افعی تهران» خوش درخشید
- جزئیات سریال «افعی تهران» اعلام شد
- با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد؛ «پیر پسر» برگزیده روتردام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر