وقتی مخاطبان منتظر تماشای سریال یا برنامه مورد علاقه خودشان هستند تلویزیون مدام آنها را منتظر نگه میدارد و تیزر جشنواره پخش میکند؛ بیشتر از اینکه به رأی دادن ترغیب شوند از جشنواره بیزار میشوند.
به گزارش سینماسینما، هرچه میگذرد به بیست و یکم اسفندماه اختتامیه پنجمین جشنواره جامجم نزدیک میشویم. تلویزیون این روزها تبدیل شده به جمعآوری رأی نامزدها؛ یا این اتفاق از دو شبکه با برنامه «خیابان جامجم» میافتد یا در برنامههای زندهای مثل «فرمول یک»، «نود»، «شب گشت» و برخی دیگر از برنامهها به نامزدها مجالی میدهند تا خودشان را مطرح کنند. قرار است مردم و داورها به آثار تلویزیونی رأی بدهند و این هم جشنواره است و اصولی دارد! وقتی جشنواره فیلم فجر را میبینیم یک مجالی برای نقد و بررسی فیلمها و گفتگو با رسانهها دارند و همهچیز به هیئت داوران واگذار میشود اما در جشنواره تلویزیون این اصول رعایت نمیشود.
چرا در هر شبکهای ردی از جشنواره جامجم میبینیم؟
واقعاً برخی از تبلیغات غیراصولی تلویزیون مردم را آزرده کرده، چرا که تیزرهای جشنواره را درست وسط بعضی از برنامهها گلدرشت پخش میکنند و واقعاً چه ضرورتی دارد که اینهمه تیزر و تبلیغات برای معرفی آثار جشنواره جامجم را روی آنتن داشته باشیم. در حالی که به بسیاری از همین برنامهها انتقاد داریم! این همه جشنواره دیگر هم برگزار میشوند چنین مجالی برای معرفی آثار خود ندارند. الان در هر شبکهای ردی از جشنواره جامجم دیده میشود یا برنامه، تیزر و یا آنونسی از معرفی برنامهها و نامزدها را میبینیم. این همه حجم از تبلیغ خواه ناخواه به ضدتبلیغ تبدیل میشود.
مردم از جشنواره بیزار شدهاند
از طرفی چطور میشود که با چندین خط موبایل هم میتوان در نظرسنجی شرکت کرد؛ این اتفاق هم از عجایب روزگار است. برخی درباره این اتفاق در فضای مجازی نوشتهاند که تلویزیون دنبال یک عدد بزرگ از میزان شرکتکنندههاست؟ یا برخی از صاحبنظران درباره این نکته نوشتهاند که وقتی میزان تبلیغات درباره یک موضوع بیش از حد لازم، بالا برود طبیعتاً به ضدتبلیغ تبدیل میشود. حکایت تبلیغات بیش از حد شبکهها برای جمعآوری رأی در جشنواره جامجم هم همین نکته است. وقتی مخاطبان منتظر تماشای سریال یا برنامه مورد علاقه خودشان هستند تلویزیون مدام آنها را منتظر نگه میدارد و تیزر جشنواره پخش میکند. بیشتر از اینکه به رأی دادن ترغیب شوند از جشنواره بیزار میشوند.
مسابقهای که هدیه خودش را کارت به کارت میکند
«چهل ستاره» نام مسابقهای است که چند صباحی روی آنتن شبکه شماست. این مسابقه را بهمن هاشمی اجرا میکند اما یک اتفاق مشابه همچون مسابقه نما به نمای شبکه آیفیلم را در این مسابقه هم شاهد هستیم. جایی که مجری به مخاطب میگویند مبلغ جایزه تا ۳۰ ثانیه دیگر به حساب شما واریز میشود. زیرا رسم بر این است که مسابقهها اعلام میکنند با برندهها تماس میگیرند و جایزه را تقدیمشان میکنند اما تازگیها بعضی از مسابقهها این روال را به هم ریختهاند. «چهل ستاره» شبکه شما جایزه فرد برنده را همان لحظه به حسابشان واریز میکند. به این صورت که بلافاصله بعد از پایان مسابقه، مجری میگوید که مبلغ جایزه تا ۳۰ ثانیه بعد در حساب برنده است و او هم ۳۰ ثانیه بعد واریز شدن پول را تأیید میکند. نکته جالب اینجاست که در این مسابقه پاسخ هر سوال ۱۰۰ هزار تومان جایزه دارد و هر شرکتکننده برای پاسخ به هر سوال بیشتر از پنج ثانیه فرصت دارد و راحت میتواند پاسخ را سرچ کند!
“حالا خورشید” تعطیل میشود
در فضای مجازی خبری دست به دست میشود؛ آخرین قسمت این برنامه پرطرفدار ۲۲ اسفند به روی آنتن میرود و سری جدید “حالا خورشید” تابستان ۹۸ پخش میشود. احتمالاً قرار است از آن تاریخ به بعد منتظر ویژه برنامه نوروزی باشیم. «حالا خورشید» یک برنامه تلویزیونی صبحگاهی به تهیهکنندگی و اجرای رضا رشیدپور و با زمینه اجتماعی و با فضایی فعال، بانشاط و جذاب است که از شنبه تا پنجشنبه از شبکه سه سیما پخش میشود. «حالا خورشید» شامل بخشهای مختلفی همچون بررسی روزنامههای روز کشور، گفتگو با مهمان، چراغ زرد، بورس ایده، بیلبورد و… است.
یک اتفاق عجیب در لحظه گرگ و میش
در سریال لحظه گرگ و میش که هر شب از ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن است اتفاق بسیار عجیبی افتاد. این اتفاق در فضای مجازی با واکنشهای بسیاری همراه بود. اتفاقی که نشان از بیدقتی عجیب سازندگان این سریال و نیز ناظران پخش دارد. در بخشی از سریال لحظه گرگ و میش که بیست و نهم بهمنماه پخش شد خواهر و مادر حامد که در سریال نقش یک اسیر را بازی میکنند، مشغول صحبت با یکدیگر درباره برگشتن این شخصیت هستند. این در حالی است که دقایق قبل از این سکانس نه تنها حامد به ایران برگشته است بلکه حضور او در خانه و نیز شهر کاملاً نمایش داده شده است! و در واقع این سکانس جا به جا شده و باید بسیار زودتر پخش میشده است!
منبع: تسنیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





