تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۵:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 15078
۶در چهارمین روز جشنواره جهانی فیلم فجر علی جنتی به کاخ جشنواره آمد و نمایش «اروند» که تا یک و نیم بامداد ادامه داشت حاضران را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش سینماسینما، جشنواره جهانی فیلم فجر در روز چهارم با نمایش «آبجی» در بازار آغاز شد که نقص فنی باعث قطع فیلم در چند نوبت شد.

روز گذشته حضور گشت ارشاد در ورودی پردیس چارسو جلب توجه می کرد.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی از ظهر در کاخ جشنواره حاضر بود و هنگام نمایش «دختر» رضا میرکریمی دقایقی در سالن حاضر شد.

بعد از گذشت چهار روز از برپایی جشنواره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پردیس چارسو حاضر شد و از بخش های مختلف بازدید کرد. تاخیر در پاسخگویی به خبرنگاران و نحوه چیدمان این گفت و گو حاشیه هایی را به همراه داشت.

بعد از برپایی کارگاه مجید برزگر، هنرجویان بخش دارالفنون به همراه مازیار میری پیاده به بنیاد سینمایی فارابی رفتند تا در مراسمی با حضور جنتی و ایوبی شرکت کنند.

«آنتوان چخوف۱۸۹۰» محصول فرانسه و «غزل غزل ها» محصول اوکراین از جمله آثار خارجی روز گذشته بودند که مورد استقبال قرار گرفتند.

«نفس» ساخته نرگس آبیار از دیگر فیلم های ایرانی بود که به نمایش درآمد. شبنم مقدمی، پانته آ پناهی ها و مهران احمدی بازیگران این فیلم از جمله حاضران در سالن بودند.

آخرین سانس روز چهارم به فیلم «اروند» اختصاص داشت که داوران خارجی نیز حاضر بودند. پوریا آذربایجانی کارگردان این فیلم پیش از نمایش به زبان انگلیسی به حاضران خیرمقدم گفت و عوامل فیلمش را معرفی کرد.

در تیتراژ ابتدا و انتها «اروند» با عبارت «برای رسول ملاقلی پور» به این کارگردان فقید ادای دین شده است و بسیاری از صحنه ها دو فیلم «افق» و «سفر به چزابه» را یادآور می شد. علی ملاقلی پور از جمله حاضران در سالن بود.

موضوع این فیلم که به ۱۷۵ شهید غواص می پردازد بسیاری از حاضران را تحت تاثیر قرار داد.

پانته آ پناهی ها که در روز چهارم «نفس» را روی پرده داشت در این فیلم هم به ایفای نقش می پرداخت.

محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر هم روز گذشته به کاخ جشنواره آمد و از دیگر حاضران می توان به حسین مسافر آستانه، ابوالفضل جلیلی، ابوالحسن داودی، بیتا منصوری، نادر مقدس، مسعود آب پرور، جواد افشار، مجتبی راعی، مجید مظفری، وحید موساییان، محمد حمیدی مقدم، پژمان بازغی، مستانه مهاجر، گلاب آدینه، سونیا پوریامین، فرهاد توحیدی، محمدعلی حسین نژاد، امیر حسین علم الهدی، سیروس الوند، پوران درخشنده، مهرداد فرید، هومن بهمنش، محمد بزرگ نیا، کامران ملکی، علیرضا تابش و سید محمود دعایی اشاره کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها