هشتمین روز جشنواره فیلم فجر آرام و کم حاشیه با حضور چند سلبریتی و نمایش دو فیلم پرمخاطب جشنواره در پردیس سینمایی ملت به پایان رسید.
به گزارش سینماسینما، در روز هشتم جشنواره با حذف فیلم “جاندار” شش فیلم در گردونه رقابت کسب سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران باقی ماندند، این فیلم ها شامل “ماجرای نیمروز ۲ “، “متری شش و نیم”، “غلامرضا تختی”، “۲۳ نفر”، “شبی که ماه کامل شد” و “سرخ پوست” می شوند.
* چهارشنبه هفدهم بهمن ماه از آنجا که قرار بود یکی از فیلمهای حاشیه دار و پرمخاطب در سینماهای مردمی، یعنی «متری شش و نیم» برای اهالی رسانه و منتقد به نمایش درآید، سخت گیری بیشتری در ورود به پردیس ملت اعمال می شد تا از ازدحام جلوگیری شود، اگرچه با توجه به ساعت اکران این فیلم که ۱۵:۳۰ بود، اتفاق غیر عادی هم رخ نداد.
* فیلم «متری شش و نیم» اگرچه با استقبال خوب اهالی رسانه همراه شد اما بسیاری از واکنشها نشان میداد با توجه به تعریف و تمجیدهایی که از ابتدای جشنواره تاکنون درباره این فیلم شنیده شده بود، سطح توقعات میان خبرنگاران و منتقدان بالا رفته بود و انتظارشان در آن حد برآورده نشد.
* نشست پرسش و پاسخ این فیلم یکی از نشستهای شلوغ جشنواره بود که بعضاً افراد غیر خبرنگار و غیرمنتقد هم در آن دیده می شدند. ضمن اینکه نحوه پاسخگویی سعید روستایی به سوالات در یکی دو مورد باعث دلخوریهایی میان خبرنگاران شد و البته در این نشست نیز همانند چند جلسه قبلی هنرمندان از برخی پرسشها که یا ارتباطی به فیلم نداشتند یا با بی توجهی و بی دقتی مطرح شده بودند، انتقاد کردند.
* دومین فیلم این روز که برای اهالی رسانه به نمایش درآمد، فیلم جدید آزیتا موگویی با نام «ایده اصلی» با بازی بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی و پژمان جمشیدی بود که این فیلم چندان رضایت مخاطبان را جلب نکرد، هرچند خستگی ناشی از دیدن یک فیلم دو ساعت و نیمه و نیز چند روز پیاپی فیلم دیدن را هم در نبود واکنشهای مثبت به بعضی فیلمها می توان دخیل دانست.
* سومین فیلم به نمایش درآمده در پردیس ملت «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی بود که در این فیلم نوید محمدزاده بازیگر نقش اصلی بود.
* نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در هشتمین روز جشنواره هر دو با دو فیلم مشترک به سینمای رسانه ها آمدند که یکی فیلم «متری شش و نیم» بود و دیگری «سرخپوست». البته ایزدیار در نشست فیلم سعید روستایی حاضر نشد که شاید به دلیل نقش کوتاهش در «متری شش و نیم» بوده باشد، اما در جلسه پرسش و پاسخ فیلم «سرخپوست» که نقش پررنگتر و محوری تری داشت، شرکت کرد.
* نوید محمدزاده در نشستی که برای فیلم سرخپوست برگزار شد اعلام کرد که از بازی در دو فیلم متری شش و نیم و سرخپوست رضایت دارد اما قطعاً برای سال آینده فیلمی در جشنواره فجر نخواهد داشت چون میخواهد مدتی کمتر دیده شود و مردم نقشهای او را که در این سالها بازی کرده یک بار دیگر مرور کنند. البته او تاکید کرد فقط برای جشنواره فجر فیلمی نخواهد داشت و احتمالاً او را بیشتر در تئاتر خواهیم دید.
* همچنین اولین سانس نمایش روز هشتم به مجموعه فیلم های کوتاه اختصاص داشت که سازندگان فیلمهای این بخش در نشستی خلوت رسانهای، علاوه بر اینکه تاکید داشتند جشنواره فجر میتواند فرصت مناسبی برای دیده شدن فیلمهای کوتاه باشد و شاید بهتر باشد این جشنواره یک هیأت انتخاب مجزا داشته باشد تا فیلمهایی که پیش از این در جایی نمایش داده نشدند به جشنواره فجر راه یابند، از کم توجهی اهالی رسانه نیز به نمایش این فیلمها انتقاد کردند.
* یکی از مهمانان ویژه و شناخته شده این جشنواره عادل فردوسیپور بود که هر سال در سینمای رسانه ها به تماشای بعضی فیلم ها مینشیند. او در سالهای گذشته حضور پررنگتری در جشنواره فجر داشت و امسال برای دیدن فیلم سعید روستایی به پردیس ملت آمد.
* با نزدیک شدن به زمان اختتامیه جشنواره فیلم فجر تب و تاب شرکت در این مراسم برای علاقمندان زیادی که بین مردم هستند بیشتر میشود و معمولاً بازار سیاهی هم برای کارتهای دعوت به مراسم در سال های گذشته به وجود میآمد. سال گذشته هرج و مرج و بی نظمی بسیار زیادی در مراسم اختتامیه که در برج میلاد برگزار می شد به وجود آمد و تعدادی از مهمانان و خبرنگاران موفق به حضور در سالن همایشهای برج میلاد نشدند.بنابراین به نظر میرسید با توجه به تجربه سال گذشته امسال تمهیدات بهتری برای حضور افراد غیر سینمایی برج میلاد اندیشیده شود اما انگار باز هم اتفاقاتی مشابه تکرار خواهد شد چرا که تاکسی اینترنتی تپسی که با جشنواره همکاری می کند پیامی را به مخاطبان خود ارسال کرده که برای شرکت در اختتامیه جشنواره فیلم فجر و دیدن بازیگران و هنرمندان مورد علاقه خود بر روی پیامی کلیک کنند. البته شاید نیاز باشد که مسئولان جشنواره درباره صحت این پیامک توضیح بدهند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوید محمدزاده با کارگردانی خودش روی صحنه میرود
- فیلمی به تهیهکنندگی نوید محمدزاده در جشنواره لوکارنو
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- «جنگل آسفالت» با بازی نوید محمدزاده و فرشته حسینی
- ماجرای بازیگری که در انتظار نوید محمدزاده بود؛ «من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت
- دو جایزه جشنواره نیویورک برای «شب، داخلی، دیوار»
- جایزه بزرگ جشنواره کورش به «آیههای زمینی» رسید/ معرفی برگزیدگان
- حضور «شب، داخلی، دیوار» در آستانه اکران جهانی در جشنواره «کمرا ایمیج»
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- راهیابی «سیزده سالگی» به جشنواره مورد تایید اسکار و بفتا
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- ابد و صد روز/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- جایزه اصلی جشنواره ژنو به «شب، داخلی، دیوار» رسید
- اکران فیلمی با بازی نوید محمدزاده در جشنواره حقوق بشر ژنو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





