آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار نماینده سینمای کانادا را واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی (غیرانگلیسی زبان) نشناخت.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، فیلم «پسر بامزه» به کارگردانی «دیپا متا» به دلیل داشتن دیالوگ های بیش از حد انگلیسی، واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی نکرد.
با این وجود «کریستا دیکنسون» مدیر کمپانی تله فیلم کانادا اعلام کرده از این فیلم برای رقابت در شاخه بهترین فیلم و دیگر شاخه های عمومی جوایز اسکار ۲۰۲۱ حمایت خواهد کرد.
فیلم «پسر بامزه» که در کشور سریلانکا و در حال و هوای دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی مقابل دوربین رفته، روایتگر داستان پسری به نام آرجی است که در میان افزایش تنش های سیاسی میان مردمان “سینهالی” به عنوان اکثریت و تامیل ها در اقلیت و در جامعه و خانواده ای بزرگ می شود که تفاوتهای خارج از هنجارهای اجتماعی را برنمی تابد.
امسال ۹۰ کشور نماینده رسمی خود را برای رقابت در اسکار ۲۰۲۱ به آکادمی معرفی کرده اند و فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی نیز نماینده سینمای ایران در این رویداد خواهد بود. آکادمی اسکار به زودی و به صورت رسمی فهرست فیلم های واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۱ را منتشر خواهد کرد.
سال گذشته، ۹۲ کشور در رقابت شاخه اسکار بین المللی حضور داشتند که در نهایت فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی موفق به کسب جایزه شد.
فهرست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۱ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای ایران و ۲۳ تلاش ناکام برای اسکار
- نماینده سینمای آلمان در اسکار معرفی شد
- امروز نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ معرفی میشوند/ هیجان برای «خورشید»
- خورشید مجید مجیدی در لیست ۱۵ تایی اسکار بهترین فیلم بین المللی
- تعداد فیلمها در فهرست اولیه بخش بینالملل اسکار ۲۰۲۱ افزایش یافت
- «درسهای فارسی» از رقابت اسکار کنار گذاشته شد
- ورایتی ۱۰ شانس اول برای اسکار بهترین فیلم بینالمللی را معرفی کرد
- نماینده چین در اسکار معرفی شد
- نماینده بلاروس در اسکار معرفی شد/ «درسهای فارسی» به اسکار رفت
- رقابت داغ مستندها در بخش بینالملل اسکار/ شانس دریافت ۲ جایزه
- نماینده هنگکنگ در اسکار معرفی شد
- هند نماینده خود در اسکار را معرفی کرد
- کشورهایی که فیلمهای مستند را برای رقابتهای اسکار ۲۰۲۱ معرفی کردهاند
- سینماسینما/ نماینده فرانسه در اسکار معرفی شد
- نماینده دانمارک در اسکار معرفی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





