عبدالعلی علیعسکری در اولین سخنرانی رسمی خود در مقام رییس سازمان صداوسیما، از تعامل رسانه ملی با قوای سهگانه کشور خبر داد و بر «استفاده از تمامی نیروهای کارآمد صداوسیما» و همچنین «توجه به نیاز مخاطبان» تاکید کرد.رییس سازمان صداوسیما ضمن سپاسگزاری از مقام معظم رهبری که کار رسانه را به وی واگذار کردهاند، به اهمیت سازمان صداوسیما به عنوان رسانه ملی اشاره کرد و گفت: میدانید که امروز عرصه رقابت رسانهای است. امروزه با نبرد رسانهای بزرگی مواجهیم و در این مسیر کسانی که دارای توانمندیهای بالاتری هستند، دارای قدرتهای رسانهای برتر هم هستند و در میدان موفقتر چهره میکنند.
علیعسکری سپس گفت: ملت ایران یک ملت قهرمان است که خدای متعال این فرصت را داد تا با رهبری امام راحل توانستند بزرگترین حادثهی این دوران را رقم بزنند. در این مسیر رسانهها و دشمنان و نظام استکبار برای انتقامگیری از ملت بزرگ ایران اقداماتی را راهاندازی و از طریق رسانهها برای رسیدن به راهبردشان اقدام کردند. شروع به تخریب فرهنگ ملت ایران کرده و تلاش کردند تا فرهنگ و هویت ملت ایران را تغییر بدهند. بخش بزرگی از پاسخگویی به این دشمنان بر دوش صداوسیماست.
علیعسکری همچنین در بخشی از سخنانش در مراسم تودیع و معارفه، از حمایتهای محمد سرافراز و تلاشهای وی در این مقطع تشکر کرد.
رییس صداوسیما سپس از سازمان به عنوان یک رسانه با اهمیت و راهبردی و حیاتی برای نظام اسلامی یاد کرد.
او با تاکید بر اینکه هیچ ادعایی ندارد اما عمق میدان صدا و سیما را به خوبی میشناسد، گفت: سازمان صدا و سیما سازمانی قوی و مستحکم است و قوت آن در نیروی انسانی است که در جای جای این رسانه کار میکنند. تمام این زنجیرههای انسانی سازمان، ارزشمند هستند. درست است که در زمینه تولید هنوز عمیق نشدهام که خواهم شد اما عمق سازمان را میشناسم و با یکایک نیروهای فداکار سازمان آشنا هستم.
علیعسکری سپس اظهار کرد: از همه نیروها در این مسیر کمک خواهم گرفت و این بار بر دوش انسانهای رسانهای است که موجب افتخار و مباهات ما هستند. این نیروها در تمام حوزههای سازمان صداوسیما قابل مشاهده هستند؛ حوزههای حیاتی همچون فرهنگی، سیاسی، پشتیبانی و حوزههای فنی و زیرساختی.
او سپس وظایفی که از این پس بر دوش صدا و سیما خواهد بود را اینگونه عنوان کرد: عمق بخشی به تولیدات رسانهای، تعمق بر دینباوری ، مواجهه هنرمندانه با موضوعات اجتماعی، نگاه محبتآمیز به مخاطبان، تولیدات فاخر و هنرمندانه و پر جاذبه و پاسخگویی به نیاز مخاطبان، تولید، انتقال و انتشار صدا و تصویر با کیفیت بالا.
او خلق همه مزیتهای رسانهای به دست نیروی انسانی خدوم را از وظایف سازمان صدا و سیما در راه پیش رو دانست.
علیعسکری از دیگر وظایف سازمان صدا و سیما در این مسیر را حمایت و پشتیبانی و به حرکت درآوردن نیروهای خدوم شامل هنرمندان، کارگردانان و تهیهکنندگان چیرهدست دانست که پیش از این آثار فاخری را در رسانه ملی به جای گذاشتهاند.
رییس جدید سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه رسانه ملی عضو غیر قابل انفکاک نظام اسلامی ایران است، بیان کرد: رسانه ملی عضو غیرقابل انفکاک نظام اسلامی است و دستیابی به آرمانهای ملت ایران است که به این رسانه معنا میبخشد.
علی عسکری در این مراسم تعامل با قوای سه گانه نظام را از دیگر مسائل مهم پیشروی سازمان صدا و سیما دانست و تاکید کرد: حمایت از فعالیتهای دولت محترم، بیان پیشرفتهای روزافزون، پرهیز از سیاهنمایی، پرهیز از شکاف و دو قطبی شد ن، دستیابی به شعار پیشرفت و مقاومت و کمک به قدرت نظام اسلامی ایران از محورهای مورد تایید رسانه ملی در این دوران خواهد بود.
رییس جدید سازمان صدا و سیما در همین زمینه تصریح کرد: امید است با حمایت رییسجمهور، رییس قوه قضاییه و رییس مجلس، با اتکا به داشتهها و سرمایههای سازمان بتوانیم در دوران جدید، فصل نویی را برای صداوسیما رقم بزنیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامه سرگشاده ۱۰۳۳ نفر از خبرنگاران و اهالی رسانه به علیعسکری / نود و فردوسی پور را حفظ کنید + اسامی کامل خبرنگاران
- رییس صداوسیما عنوان کرد :تلگرامواینستاگرام ابزار دشمن برای ایجاد فاصله بین مردمومسوولان
- یک شبکه تلویزیونی افتتاح رسمی میشود
- معاونت سیاسی صدا و سیما به خاطر تلگرام توبیخ شد
- رئیس صداوسیما مطرح کرد: برای نقد باید ظرفیت و تحمل نقد هم در جامعه باشد
- علی دارابی مسئول برگزاری جشنواره ملی پویانمایی صداوسیما شد
- علیعسکری: مخاطب ۸۰ درصدی تلویزیون نشانه تاثیرگذاری صداوسیماست
- صدا و سیما به استقبال انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ رفت
- دفاع رئیس اسبق از رئیس فعلی صدا و سیما/ ضرغامی: به آینده خوشبینم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





