مریم فیروزی مجموعه ای از عکس ها و آثار چیدمانی خود را با موضوع «حریم خصوصی» به گالری «راه ابریشم» می برد.
به گزارش سینماسینما، «پیش از اتمام مهلت نگریستن» عنوان نمایشگاهی انفرادی از آثار مریم فیروزی است که روز جمعه ۶ دی ماه در گالری «راه ابریشم» پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.
فیروزی در این نمایشگاه به موضوع «حریم خصوصی» توجه کرده و آثارش را در قالب عکس و چیدمان در گالری راه ابریشم که به عنوان گالری تخصصی نمایش آثار عکس فعالیت دارد، به تماشا می گذارد.
مریم فیروزی دانش آموخته سینماست که در آثارش با رویکردی انتقادی به فرهنگ و هویت انسان معاصر می پردازد.
نخستین نمایشگاه انفرادی او با عنوان «کتابخوانی برای خیابانهای تهران»، سال ۱۳۹۶ در گالری ثالث برپا شد و پس از آن در نمایشگاه های گروهی چندی حضور یافت.
این هنرمند در دومین نمایشگاه انفرادی خود «حریم خصوصی» را در آثارش به نمایش گذاشته است.
فیروزی در بیانیه نمایشگاهش نوشته است: « «حریم خصوصی» محصول اندیشه انسانی است که از یک سو نیازمند سکوت، تنهایی و استقلال فردی است و از دیگر سو به حضور در جامعه و تعامل با دیگران نیازمند است. این نگاه دوسویه، منجر به ایجاد تناقضی در آدمی شده که در طول زمان و با توجه به فرهنگها و عرفهای هر جامعه، معانی و رویکرد متفاوتی از این مفهوم ساخته است. شاید بتوان «حریم خصوصی» را با نگاه به معماری خانهها، آرایش شهرها، نحوه پوشش مردم، نوع گفتمان شهری در هر جامعه مطالعه کرد.
امروزه با حضور تکنولوژی، تعدد وسایل ارتباط جمعی و حضور دوربینهای بسیار در اطرافمان «حریم خصوصی» بیش از همیشه جزو مفاهیم مناقشهبرانگیری شده است که معنای آن نه تنها شفافتر نشده که گویی مفهومی انتزاعی یافته است. این در حالی است که هرچه آدمی بیشتر احساس تنهایی میکند، کمتر فرصتی برای تنها بودن دارد و در عین حال هر چقدر در خانهاش محبوس میشود، با وجود بیشمار ابزار ارتباط جمعی، بیشتر احساس حضور میان جمع را در خود پرورش میدهد. «حریم خصوصی» فاصله میان همین «تنهایی» و همین «جمع» است.»
این نمایشگاه تا چهارشنبه ۲۵ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «راه ابریشم» به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ آماده بازدید علاقه مندان است.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





