چهار فیلم بلند ایرانی در شانزدهمین جشنواره فیلم آسیایی چشم سوم به روی پرده میروند.
به گزارش سینماسینما، فیلمهای «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی (با سابقه حضور در جشنوارههای فیلم صوفیا منار، خانه فیلم آسیا و جشنواره بینالمللی فیلمهای تاریخی و نظامی ورشو)٬ «سینما نیمکت» ساخته محمد رحمانیان (با سابقه حضور در جشنوارههای فیلم آسیایی رم، مونترال، سائوپائولو، میل ولی، گوا، فروم سینمای نوین کلکته، جاده ابریشم مارکوپولو، فر فیلم کوزوو، خانه فیلم آسیا و نمایش ویژه فیلمهای ایرانی در دانشگاه لوزان(انجمن ایرسا))٬ «سیانور» ساخته بهروز شعیبی (با سابقه حضور در خانه فیلم آسیا و جشنواره بینالمللی فیلمهای تاریخی و نظامی ورشو) و «سویوق» ساخته برادران ارک (با سابقه حضور در جشنوارههای بینالمللی تامیل نادو، ترتیو میلنیو، هفته فیلم خانه آسیا، کودکان استانبول، مذهب امروز، کودکان کانادا و جشنواره بینالمللی فیلم جوانان سئول)، همه به پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی، در شانزدهمین جشنواره فیلم آسیایی چشم سوم به نمایش در میآیند.
گفتنی است فیلمهای «شب تولد» ساخته امید شمس، «بلندگو» ساخته بهنام اسداللهی، «پل» ساخته پیام علیجانی، «حد» ساخته جواد دارایی، «گهواره» ساخته زانیار لطفی، «به آینه نگاه نکن» ساخته فرهاد غلامیان، «تقدیر» ساخته آذر فرامرزی و «نجاتم بده» ساخته محسن نبوی نیز در بخش فیلمهای کوتاه حضور دارند.
جشنواره چشم سوم از۳۰ آذر تا ۷ دی در شهر بمبی در کشور هند برگزار میشود.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- محمد رحمانیان: ۲۰ سال است که نتوانستم پروانه ساخت «آدمکش» را بگیرم
- تابناک :مرد پشت صحنه «ماجرای نیمروز» و «شبی که ماه کامل شد» کیست؟
- از «امکان مینا» و «ماجرای نیمروز» تا «به رنگ ارغوان» و «ویلاییها»؛ فیلمهای آخر هفته تلویزیون
- «امکان مینا»، «سارا و آیدا»، «خانهای در خیابان چهل و یکم» در اسپانیا
- نمایش «برادرم خسرو» و «امکان مینا»/ گزارش فیلمهای آخر هفته تلویزیون
- عذرخواهی محمود رضوی از مردم برای اشکال فنی در پخش تلویزیونی «سیانور»
- تجلیل از سینمای ایران در جشنواره بین المللی فیلم آسیا در بارسلون
- «سیانور» و «امکان مینا» در جشنواره فیلمهای تاریخی و نظامی ورشو
- نمایش فیلم های ایرانی در «کوزوو»
- اکران «سینما نیمکت» و «خواب آب» در جشنواره مارکوپولو
- همه چیز درباره امکان مینا به بهانه پخش از تلویزیون
- سینما چقدر توانسته تصویر درستی از ترور نشان دهد؟/ تعقیب سایهها در «ماجرای نیمروز»
- پدرام شریفی: سینما برایم جدیتر است
- نگاهی به فیلم «سینما نیمکت»/ قصه ای رها ازتاریخ و جغرافیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
آخرین ها
- هیولایی باستانی
- خرد کمتر لذت بیشتر
- با سانسورچی همراه نشویم، بر سرش فریاد بزنیم
- انیمیشن ایران در جشنواره فجر؛ کجا ایستادهایم؟
- در جشنواره فیلمهای ایرانی نیویورک؛ «علت مرگ: نامعلوم» بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد
- «ژن زامبی» از ۲ اسفند روی صحنه میرود
- اعلام برندگان جوایز انتخاب منتقدان؛ «آنورا» بهترین فیلم ۲۰۲۵ شد
- نگاهی به فیلم «ناتوردشت»/ نگهبان پاکیها
- «صددام»؛ کُمدی ای که فقط سالن را پُر کرد
- یک کمدی شیرین و یک فیلم که فقط کام را تلخ میکند
- «غریزه»؛ عاشقانهای ناآرام
- درباره «زال و رودابه»؛ به مهر تو شد بسته دست بدی
- هشتمین روز نمایش آثار جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یاداشتهای جشنواره/ هفت فیلم زیر ذرهبین
- پس از واکنش پوریا شکیبایی به افتتاحیه جشنواره؛ علی ملاقلیپور به استفاده ابزاری از تصویر پدرش و هنرمندان دیگر اعتراض کرد
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر؛ مهمانهای بیربط در سینمای رسانه، امتناع عطاران از پاسخ و تقدیم فیلم به فردوسیپور
- علیرضا قربانی برای سالگرد فراق همسرش خواند
- فروش خوب «کیک محبوب من» در اکران فرانسه
- به وقت فرعون
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- کدام زنان رهبری ارکستر داوری کن را بهدست گرفتهاند؟
- آقای عطاران اگر قرار نبود به سوالی جواب دهید پس چرا در نشست خبری شرکت کردید؟
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- تنهایی و انزوا رنجی برای آدمیست
- معرفی فیلمهای جشنواره فجر ۴۳
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مسابقه فیلم کوتاه اعلام شد
- در آستانه اکران فیلم در جشنواره فجر؛ اظهارات صریح یک مدیر سابق سینمایی درباره «قاتل و وحشی»
- پرسشهای بیپاسخ و فیلمهای جشنواره/ در جستجوی زمان از دست رفته یا چگونه به راه خود ادامه دهیم؟
- یک کمدی کمرمق، یک داستان واقعی و فیلمی که نامش آن را لو میدهد
- «زیبا صدایم کن»؛ احساسی گمشده لابه لای نسلها