
تهیهکننده سینمای ایران که اظهاراتش درباره روضهخوانی به شدت حاشیهساز شده است، ظهر دیروز با حضور در جمع ذاکران و مداحان کشور بابت سوء تفاهمات به وجود آمده، عذرخواهی کرد.
به گزارش سینماسینما ، چند وقتی است که اظهارات اعتراضآمیز محمدحسین فرحبخش تهیهکننده سینمای ایران نسبت به اکراننشدن فیلمهایش در سینماهای شهرداری تهران، حاشیههایی به وجود آورده است. اظهارات این تهیهکننده درباره روضه و روضهخوانی باعث شد که جامعه مادحین اهل بیت (ع) و متدینین از سخنان این تهیهکننده سینمای ایران ناراحت شوند و نسبت به گفتههای او موضع بگیرند.
محمدحسین فرحبخش، دیروز چهارشنبه با حضور در «خانه مداحان» از اساتید مداحی دلجویی کرد.
وی در جمع اساتید مداحی کشور گفت: من خودم را کوچکتر از آن میدانم که مقابل دستگاه سیدالشهدا (ع) عرضاندام کنم. من خود، میزبان روضههای اهل بیت (ع) هستم و زیر سایه پدری بزرگ شدهام که از قدیم، میزبان روضه اباعبدالله (ع) در منزلش بوده است.
این تهیهکننده سینمای ایران ضمن عذرخواهی نسبت به سوءتفاهمهایی که از صحبتهای اخیرش صورت گرفته، گفت: من هرگز از تشکیلات اهل بیت (ع) جدا نبوده و نمیشوم و مخلص همه مادحین اهل بیت (ع) هستم. شخصاً خود را نوکر دستگاه امام حسین (ع) میدانم. من غلام پسر فاطمه (س) هستم و این همه افتخار زندگی حسین فرحبخش است و جز آن چیزی ندارد.
فرحبخش درباره موضوع اختلاف خود گفت: مشکلم با شخصی است که از این دستگاه دور بوده و حال میخواهد با دستگاه اهل بیت (ع) برای خود آبرو به دست آورد.
وی خاطرنشان کرد: در تمام طول زندگیام، آنقدر که با مادحین اهل بیت (ع) سروکار داشتهام، با سینما و سینماگران سروکار نداشتهام. به نظرم تمام علوم دنیا در دستگاه اهل بیت (ع) خلاصه میشود. من از این دستگاه همواره آموختهام. پدرم میگفت که هر چه داریم باید در راه اهل بیت (ع) بدهیم.
بنابراین گزارش، در پایان این مراسم «خانه مداحان» از محمدحسین فرحبخش تجلیل کرد و تندیسی به رسم یادگار به او هدیه داد.
فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای فرحبخش/ درباره سینمای یک تهیهکننده
- واکنش سیدضیاء هاشمی به اظهارات فرحبخش درباره حقالعمل کار شدن تهیهکنندگان/ متهم کردن تهیهکنندگان خلاف اصول حرفهای است
- چرا سینمای ایران به فیلم های پلیسی بی اعتناست ؟
- روایت روزنامه جام جم از برخی نکات مثبت فیلمهای حسین فرح بخش
- حسین فرح بخش :مسئولان حوزه هنری را به فرمایشات مقام معظم رهبری ارجاع میدهم
- واکنش جالب روزنامه جام جم به اظهار نظرهای جنجالی یک تهیه کننده :منطق آقای فرحبخش هنوز هم همان منطق «بگم بگم» است!
- واکنش فرح بخش به تبلیغ فیلمش در اینستاگرام وحید خزایی
- واکنش جالب فرح بخش به اکران فیلم های خارجی
- فرحبخش: فیلمنامه فیلم من، قبل از «۵۰ کیلو آلبالو» نوشته شده بود
- حسین فرح بخش: به جمشید هاشم پور تهمت اخلاقی زدند
- فرح بخش: رضاداد و ایلبیگی بدشان نمیآید زیر پای ایوبی را خالی کنند
- واکنش فیض الله عرب سرخی به اظهارات یک تهیه کننده سینما درباره شلاق زدن در دهه۶۰
- حسین فرح بخش: عطاران برای فیلم سالوادور پورسانت گرفت
- فرح بخش: کسی جرات پرداختن به روحانیون همچون پزشکان را ندارد چرا که در این صورت کارش با کرامالکاتبین است!
- یادداشت های جشنواره/ روز نهم: دو فیلم متوسط و یک “چیز” دیگر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





