تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۱:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182959

سینماسینما، پاریس: در فرانسه کمپانی فیلم روز سوم به مدیریت علیرضا میرزایی، برای معرفی و پخش بین المللی فیلمهای کوتاه و بلند ایرانی تاسیس شده است  که از اولین فعالیت خود خبر داد.

از این کمپانی همزمان  ۲ فیلم در دو جشنواره مهم  اروپایی (کلر مون فران، فرانسه) در مسابقه  و دیگری  هم در مسابقه جشنواره مشهور ساندنس، امریکا،  پذیرفته شده‌اند. در جشنواره جهانی کلر مون فراین فرانسه که از ۲۷ ژانویه تا ۴ فوریه برپا خواهد شد، فیلم انیمیشن «عکس یادگاری دونفره» به مدت ۷ دقیقه نویسنده و کارگردان:  سمانه لشگری و تهیه کننده بهمن دادفر،  در بخش مسابقه جوانان پذیرفته شده است.  داستان آن درباره نصب یک عکس خانم مسنی که  تازه فوت شده در کنار عکس شوهرش است و رابطه جذابی بین این دو عکس برقرار می‌شود.

فیلم دوم این کمپانی که در جشنواره جهانی ساندنس امریکا که از ۱۹ تا ۲۹ ژانویه برپا می‌شود بنام «اژه» است. داستانی آن به حمل جسدی در میان برف و بوران از منطقه ای به محلی دیگر توسط جوانی اتفاق می افتد، این فیلم به مدت زمان آن ۱۵ دقیقه است، « اَژه» به معنی زن عمو، به نویسندگی و کارگردانی هادی رضایتی چران، تهیه کنندگی هادی رضایتی چران و مهدی رضایتی چران است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها