«همه میدانند» ساخته جدید اصغر فرهادی یکی از ۱۰ فیلم سینمای داخلی اسپانیاست که بیشترین فروش را در گیشه سینماهای این کشور در سال ۲۰۱۸ داشته است.
به گزارش سینماسینما، فیلم «همه میدانند» پس از نمایش در افتتاحیه هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن و کران عمومی در سینماهای فرانسه، از تاریخ ۱۴ سپتامبر در سینماهای اسپانیا اکران خود را آغاز کرد.
این فیلم با بازی دو چهره مطرح سینمای اسپانیا یعنی «خاویر باردم» و «پنهلوپه کروز» در نهایت به فروش ۳.۵ میلیون دلاری در گیشه سینمای این اسپانیا دست یافت تا یکی از ۱۰ فیلم پرفروش داخلی گیشه سینمای اسپانیا در سال ۲۰۱۸ نام بگیرد.
ساخته اسپانیولیزبان فرهادی در جوایز سینمایی «گویا» موسوم به اسکار سینمای اسپانیا نیز در ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و کارگردانی نامزد کسب جایزه شده و قرار است از تاریخ ۸ فوریه ۲۰۱۹ (۱۹ بهمن) به صورت گسترده در آمریکا اکران شود.
کمدی ورزشی «قهرمانان» به کارگردانی «خاویر فسر» که امسال به عنوان نماینده سینمای اسپانیا در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار انتخاب شد و نتوانست به فهرست کوتاه نامزدهای این شاخه راه یابد، با فروش ۲۱.۶ میلیون دلار به عنوان پرفروشترین محصول داخلی سینمای اسپانیا در سینماهای این کشور در سال جاری میلادی نام گرفت. این فیلم درباره یک مربی بسکتبال است که پس از ارتکاب جرم به انجام خدمات عمومی محکوم میشود و باید یک تیم بسکتبال متشکل از معلولان ذهنی را هدایت کند. این فیلم با بازی بسیاری از بازیگران آماتور و دارای معلولیت ساخته شده است.
گیشه سینمای اسپانیا در سال ۲۰۱۸ تحت تاثیر حضور قدرتمند آثار کمدی در گیشه قرار گرفت و علاوه بر فیلم «قهرمانان»، آثار کمدی دیگری چون «بهترین تابستان زندگی من» و «غریبههای فوقالعاده» نیز عملکرد خوبی داشتند. از دیگر فیلمهای پرفروش داخلی در سینمای اسپانیا در سال ۲۰۱۸ میتوان به «یوکاتان» (۵.۸ میلیون دلار)، «سوپرلوپز» (۵.۳۹ میلیون دلار)، «توانمند» (۵.۱ میلیون دلار) و «فوتبالیست» (۳.۹ میلیون دلار) اشاره کرد.
در میان ۱۰ فیلم پرفروش داخلی سینمای اسپانیا تنها فیلم «همه میدانند» و «دفترچه سارا» (۵.۹ میلیون دلار) آثاری درام هستند و سایر آثار در ژانر کمدی قرار دارند. هماکنون رکورددار فروش آثار داخلی سینمای اسپانیا در تمام ادوار با ۷۰ میلیون دلار در اختیار کمدی «رسوایی اسپانیایی» قرار دارد که در سال ۲۰۱۴ اکران شد.
در میان آثار هالیوود نیز امسال «پارک ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده» (۲۷.۵ میلیون دلار)، «شگفتانگیزان ۲» (۲۴.۱ میلیون دلار) و «انتقامجویان: جنگ ابدیت» (۲۳.۲ میلیون دلار) در رتبههای اول تا سوم پرفروشترین فیلمها در گیشه سینمای اسپانیا قرار گرفتند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





