دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»، پذیرای جدیدترین آثار ۸۴ مستندساز زن شده است.
به گزارش سینماسینما، دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»، پذیرای جدیدترین آثار ۸۴ مستندساز زن شده است که سال گذشته ۸۹ فیلم توسط بانوان فیلمساز به جشنواره «سینماحقیقت» ارائه شده بود.
بر اساس آمار دبیرخانه جشنواره، ۵۱۶ کارگردان مرد نیز متقاضی حضور در سیزدهمین دوره «سینماحقیقت» شدهاند. به این ترتیب، درصد مشارکت مردان نسبت به زنان در این رویداد سینمای مستند ایران، ۸۶% به ۱۴% است که این آمار به نسبت فیلمهای ارسالی، مطابق با دوره پیش است.
۲۰ فیلم ساخته شده توسط بانوان مستندساز با مشارکت ۲۷/۷ درصدی، به بخش «مسابقه ملی» جشنواره «سینماحقیقت» نیز راه یافته بود که نشان از نقش پُررنگ فیلمسازان زن در سینمای مستند امروز ایران داشت. ۵ جایزه این دوره جشنواره هم به فرح زارع، مینا مشهدیمهدی، آزاده بیزار گیتی، ماریا ماوتی و زینب تبریزی اختصاص یافت.
اسامی فیلمهای منتخب بخش «مسابقه ملی» سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در ۳ گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، نیمهبلند (۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و بلند (بالای ۷۰ دقیقه)، در نیمه دوم آبان ۹۸ اعلام خواهد شد.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران ««سینماحقیقت»» را به دبیری محمد حمیدیمقدم، از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ در شهر تهران برگزار می کند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- اعلام ۱۱ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت ۱۹»
- نگاهی به دو مستند؛ از ماجرای صداهای پررنج تا خاطرهبازی با سینما
- ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید
- جریان نوی مستندهای کره جنوبی؛ فراتر از ملتها، فراتر از سیاست
- سرنوشت مبهم تیم ملی فوتبال بانوان در یک مستند
- فراخوان نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد/ اضافه شدن ۳ بخش جدید
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





