جکی چان بازیگر، کارگردان و ستاره رزمیکار هنکگنکی با انتشار کتاب زندگینامهاش از حقایقی تلخ و گاهی شرمآور درباره ابتدای مسیر حرفهایاش پرده برداشت.
به گزارش سینماسینما، جکی چان در کتاب خود با نام «Never Grow Up – هرگز بزرگ نشده» شرح میدهد که چگونه حس ناامنی و ناپختگی روحی باعث میشود او ثروت هنگفتی را صرف عیاشی و کارهای غلط کند. او در خاطرات منتشر شدهاش میگوید طبیعت پرخطر کارش در سینما به عنوان یک بدلکار به او روحیه یک «کلهشق» داده بود و او را به سوی خرج کردن پول در قمارخانه، خرید هدایای گرانقیمت برای رفقا و بیبند و باری اخلاقی سوق داده بود. او حتی اعتراف میکند که در اکثر مواقع تحت تاثیر مشروبات الکلی بوده و حتی با این وضع رانندگی هم میکرده است، تا جایی که در یک مورد در یک روز دو ماشین سوپرلوکس را اسقاط میکند؛ یک پورشه در صبح و کمی بعد یک مرسدس بنز در شب.
چان در کتابش شرح میدهد: زمانی که پول به سویم سرازیر شد علاوه بر اینکه به سوی الکل و قمار و عیاشی کشیده شدم، فرصتی هم برای تسویه حساب با آدم هایی پیدا کردم که پیش از این نگاهی از بالا به پایین به من داشتند. او میگوید: همیشه با خودم مقدار زیادی پول حمل میکردم. وقتی شما در فقر زندگی کرده باشید همراه بودن این پولها به شما حس امنیت میدهد. همیشه دوست داشتم در وعدههای غذایی تعداد زیادی آدم همچون یک دار و دسته به دورم باشند، رفتاری که حتی تا سالهای اخیر هم ادامه پیدا کرده است.
او ادامه میدهد: حدود ۱۰ سال پیش حساب کردم که تنها در یک سال در حدود ۲ میلیون دلار فقط صرف پول غذا برای دیگران کردهام. البته این عادت تنها به دادن پول غذا محدود نمیشد و شامل اهدای هدایای گران قیمتی چون ماشین، ساعتهای لوکس و لباسهای چرم نیز بوده است.
این بازیگر ۶۴ ساله توضیح میدهد که قبل از اصلاح شیوه رفتارش، در زندگی خصوصی خود یک بیمصرف به تمام عیار بوده است و هر روز در آینه خود را یک احمق مینامیده است. او میگوید: من با آنکه وظایفم را به جا آوردم اما پدر و همسر خوبی نبودم. رفتارهای نامناسب من ریشه در ناامنیهای عمیق روانیم داشت، درست از زمانی که در دیدگان بچه های پولدار تحقیر میشدم.
جکی چان همچنین از تاسف و شرم عمیق خود بابت نداشتن سواد و عدم توانایی نوشتن و خواندن و انجام محاسبات ریاضی پرده برداشته است، چرا که زمانی که باید درس میخواند درگیر شیطنتها و بدلکاریهای خود بوده است. او اعتراف میکند که بچهای شورشی بود که مانند اسبی وحشی رفتار میکرد و به ولگردی با دوستانش مشغول بود و حتی گاهی تنها محض تفنن، با مردم دعوا به راه میانداختند. رفتاری که حالا نتیجهاش این است که پشت کارت اعتباری آمریکن اکسپرس بیحساب او بیامضا است چرا که او سواد امضای آن را ندارد.
جکی چان در خانوادهای متعلق به طبقه کارگر هنگکنگ متولد شد و در ابتدای ورود به حرفه فیلمسازی در فیلمهای «اژدها وارد میشود» و «خشم اژدها» با بازی بروس لی فقید به عنوان سیاهیلشکر و بدلکار ایفای نقش نمود. او تاکنون در بیش از ۱۵۰ فیلم بازی کرده و بنا بر آمار مجله فوربس یکی از پولسازترین بازیگران جهان است. ثروت چان در حدود ۳۵۰ میلیون دلار تخمین زده میشود.
کتاب زندگی نامه جکی چان با نام «Never Grow Up – هرگز بزرگ نشده» سه روز دیگر در ۴ دسامبر (۱۳آذر) در بازارهای بینالمللی عرضه میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جکی چان در صدر گیشه سینماهای چین
- با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری؛ جشنواره لوکارنو از جکی چان تقدیر میکند
- ۱۵ برنامه جدید در شبکه کتاب
- یک منبع ارزشمند/ نگاهی به کتاب «طراحی صدا برای فیلم»
- اینجا ترس، شام و ناهار و صبحانه آدمهاست!/ معرفی کتاب «گالری اجساد»
- بررسی و تبیین مفهوم «سینمای بیچیز» از منظر جامعهشناختی
- کارنامهی درخشانِ یک پژوهشگرِ دلشیفتهی سینما/ نگاهی به کتاب «افسون پردهی نقرهیی»
- داستانِ شیفتگی/ معرفی کتاب «افسون پردهی نقرهای»
- «سرگرمی آدمکش» هیچکاک ترجمه و منتشر شد
- ترسها، تردیدها و تنهاییهای یک زن/ نگاهی به کتاب «دفترچهی ممنوع»
- جکی چان تهیهکننده یک فیلم جنگی شد
- خیالبافانِ رویابین/ نگاهی به کتاب «حکایت مردان خاکستری سینما»
- تلنگری به جامعه ایرانی/ نگاهی به کتاب «چای سبز در پل سرخ»
- کتاب «تغییرات فرهنگی و اجتماعی» به بازار نشر آمد
- معرفی کتاب؛ «عکاسی، روشی برای مطالعات اجتماعی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





