«چریل بون ایساکس» از مردم دعوت کرد که علی رغم حواشی موجود، به تماشای فیلم «تولد یک ملت» بروند.
به گزارش سینماسینما، رئیس آکادمی علوم و هنرهایی سینمایی اسکار با حمایت از فیلم «تولد یک ملت» به کارگردانی «نیت پارکر» گفت: مردم باید یک فیلم را از مسائل شخصی زندگی کارگردان آن جدا کنند.
در سال ۱۹۹۹ میلادی «نیت پارکر» به همراه همکارش «ژان مکجیانی سلستین» متهم به تجاوز شدند اما اخیرا مشخص شده که فرد شاکی خود را در سال ۲۰۱۲ میلادی کشته است. رئیس آکادمی اسکار معتقد است مردم علیرغم تبلیغات منفی پیرامون «نیت پارکر» باید به تماشای فیلم «تولد یک ملت» بروند.
«ایساکس» با اذعان به این که هنوز فیلم را ندیده است، گفت: از نمایش فیلم در جشنواره ساندنس شنیدهام که این فیلم را باید دید. موضوع حواشی پیرامون زندگی شخصی «نیت پارکر» یک مساله است و فیلم او نیز مسالهای دیگر. آنچه برای مردم اهمیت دارد این است که بروند فیلم را تماشا کنند و از آن لذت ببرند.
در جران اتهامات وارده به «نیت پاکر» وی در نهایت تبرئه شد اما همکارش مجرم معرفی شد. «پارکر» اخیرا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی نوشته است که از مرگ شاکی پروندهاش ویران شده است.
فیلم «تولد یک ملت» اولین ساخته بلند سینمایی «نیت پارکر» درباره طغیان و انقلاب بردهداران در سال ۱۸۳۱ در منطقه «ساوتهمپتون» ایالت ویرجینا است که رهبری آن بر عهده فردی به نام «نات ترنر» بود.
این فیلم که نگارش فیلمنامه و ایفای نقش اصلی آن (نات ترنر) بر عهده کارگردان فیلم یعنی «نیت پارکر» است، اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس به روی پرده رفت و با بازخوردهای بسیار خوبی در این رویداد سینمایی رو به رو شد و در نهایت جایزه بزرگ هیئت داوران و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد، ضمن این که کمپانی «فاکس سرچلایت پیکچرز» حق اکران این فیلم را با ارزش ۱۷٫۵ میلیون دلار خریداری کرد تا این فیلم گرانترین فیلم تاریخ برگزاری جشنواره ساندنس نام بگیرد.
بنابر اعلام گاردین، «تولد یک ملت» از تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۱۶ اکران خود در سینماهای آمریکا را آغاز میکند و یکی از شانسهای اصلی در فصل جوایز سینمایی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ محسوب میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی آثار راهیافته به بخش مسابقه سینمای ایران
- چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ پوستر جشنواره رونمایی شد/ نشان جشنواره عنواندار میشود
- پایان ناامیدکننده سریال مهیار عیار
- یادداشتی به مناسبت زادروز فریدریش دورنمات
- پوستر دوم رویداد فرهنگی-هنری «خوشه پروین» رونمایی شد
- اجتماعی، جنگی، ملودرام/فهرست لورفته از هیأت انتخاب، چه چشماندازی از جشنواره فیلم فجر امسال ترسیم میکند
- برای کامران قدکچیان و روزهای اوجش
- کمدیهای مشنگ سینمای ایران را به کدام سو میبرد؟
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی» اولین ساخته بهرام افشاری /تراژدی بیپایان فقر در سینمای کمدی
- «خانه عروسک»؛ خودشناسی، خودباوری و رهایی
- تام فورد از حرفه مد بازنشسته میشود
- برگزاری کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت همراه اول
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- پروژه آمبولانس متصل در هفدهمین کنگره طب اورژانس ایران رونمایی میشود
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- راجر پرَت درگذشت
- فوت بازیگر کهنه کار سینما و تئاتر مکزیک/ امیلیو اچواریا درگذشت
- «پسر انسان» نقد و بررسی شد؛ شخصیتهایی که از آگاهشدن دیگران از گذشتهشان، هراس دارند
- تفاهمنامهای برای پیشگیری از تخلفات در سینما
- «بایکوت» ایرانی در راه بلغارستان
- کدام فیلمها برای جشنواره کن ۲۰۲۵ شانس دارند؟
- مراسم رونمایی فیلم سینمایی برکه خاموش / گزارش تصویری
- جزئیاتی از ارقام قراردادهای یک سریال منتشر شد؛ پولپاشی VODها/ با این روند سینما ورشکسته میشود
- هشدار انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما؛ نقش فروشی در سینمای ایران غیرقانونی است
- پنج جایزه برای «انتقام تیرهروزان» از جشنواره فیلیپینی
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- فیلم کوتاه «پیاده»؛ ایکاش وطن جای بهتری برای ماندن بود