تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۰۹:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 167919

 

ستارگان هالیوود در یک بیانیه از پستی که «اما واتسون» ۱۰ روز پیش در حمایت از جنبش فلسطین منتشر کرده بود، پشتیبانی کردند.

به گزارش  سینماسینما ،ایرنا به نقل  از روزنامه گاردین نوشت : بیش از ۴۰ چهره‌های شناخته شده از دنیای سینما از جمله سوزان ساراندوس، مارک روفالو، پیتر کاپالدی، چارلز دنس، ویگو مورتنسن، ماکسین پیک و هریت والتر از اما واتسون و خواسته او در خصوص همبستگی برای مردم فلسطین حمایت کردند.

واتسون که بیشتر به بازی در نقش هرماینی در مجموعه فیلم‌های هری پاتر شناخته می‌شود، هفته گذشته پس از آن که تصویری از راهپیمایی حامیان فلسطین را با عبارت «همبستگی یک فعل است» به اشتراک گذاشت، به یهودستیزی متهم شد.

این پست با انتقاد شدیداللحن مقامات صهیونیستی از جمله دنی دانون، وزیر سابق علوم در دوران دولت بنیامین نتانیاهو و سفیر سابق رژیم اشغالگر قدس در سازمان ملل روبه‌رو شد که با اشاره به اصطلاحات مربوط به فیلم‌های هری پاتر گفته بود: ۱۰ امتیاز از گروه گریفیندور برای یهودستیزبودن کم شد.

حالا ۴۰ چهره هالیوودی در نامه‌ای که از طرف «هنرمندان در حمایت از فلسطین» منتشر شده است، اعلام‌کردند: ما در حمایت از این حرف که «همبستگی یک فعل است» به اما واتسون می‌پیوندیم و با مردم فلسطین که برای حقوق انسانی خود تحت قوانین بین‌المللی می‌جنگند اعلام همبستگی می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: به این وسیله بر عدم توازن قدرت میان اسراییل به عنوان یک نیروی اشغال‌گر و فلسطینیان، مردمی که تحت سلطه یک رژیم آپارتاید با نیروهای نظامی قرار دارند، تاکید می‌کنیم. ما تلاش‌های اسراییل برای بیرون انداختن خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان در بخش‌های شرقی اورشلیم در منطقه شیخ جراح، سلوان، و هر نقطه دیگری از سرزمین اشغال شده فلسطین را محکوم می‌کنیم.

این ۴۰ چهره هالیوودی ادامه دادند: ما همه اشکال نژادپرستی از جمله یهودستیزی و اسلام هراسی را محکوم می‌کنیم. مخالفت با یک نظام یا سیاست بدون تعصب، نفرت و تبعیض شکلی مشروع و ضروری از بیان سیاسی و اخلاقی است و مخالفتی که گروهی از انسان‌ها را بر مبنای هویت آن‌ها هدف قرار می‌دهد به معنی نفرت و تبعیض و در یک کلام نژادپرستی محض است.

از جمله دیگر امضاکنندگان این بیانیه می‌توان به جیمز شاموس، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده معروف، آصف کاپادیا، کارگردان نامزد اسکار، میرا نایر و کن لوچ اشاره کرد.

پست واتسون که در روز ۳ ژانویه (۱۳ دی) منتشر شد، در یک روز بیش از یک میلیون لایک و بیش از ۹۹ هزار کامنت داشت و مورد استقبال کاربران شبکه های اجتماعی طرفدار فلسطین قرار گرفت. بسیاری از واتسون برای حمایت او تشکر و برخی دیگر هشتگ #FreePalestine و #PalestineWillBeFree را به نظرات خود اضافه کردند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها