کیهان نوشت: چرا «داروغه»های سینمای ایران که از نمایش فیلمهای حامی فتنه و تحریفکننده واقعیتهای تاریخی حمایت میکنند، زمینه را برای ساخت فیلمهای روشنگر و آگاهکننده درباره فتنه فراهم نمیکنند؟
سازمان سینمایی دولت دوازدهم در آغاز فعالیت این دولت قصد نمایش فیلمهایی را دارد که دولت یازدهم مانع از نمایش آنها شده بود. سال ۸۸ نیز سازمان سینمایی دولت دهم، نمایش فیلمهای مسئله دار و به اصطلاح توقیفی را در دستور کار خود قرار داد. این تصمیم البته صرفا نقش یک مسکن را داشت، چون مشکل فیلمهای مسئله دار نه تنها هیچ گاه حل نشد بلکه در دولت یازدهم نیز شدیدتر شد.
ریشه اصلی مشکل آنجاست که برخی از فیلمسازها برای یک فیلمنامه، مجوز ساخت میگیرند اما در طول تولید، فیلمنامه اولیه را تغییر میدهند و در نهایت فیلم تولید شده از آنچه مجوز گرفته کاملا متفاوت میشود. به نظر میرسد که سازمان سینمایی به جای اقدامات مقطعی که بیشتر یک نمایش و مانور تبلیغاتی و سیاسی محسوب میشود، باید منافذ و عوامل ساخت فیلمهای تنش زا و ضدفرهنگی را ببندد یا حداقل کاهش دهد.
برخی از فیلمهایی که اعلام شده قرار است روی پرده سینماها بروند، به طور آشکار و علنی به حمایت از فتنه سال ۸۸ میپردازند و واقعیتهای این بخش از تاریخ را تحریف کردهاند. مسئولان سازمان سینمایی درباره این موضوع چه توضیحی خواهند داشت؟ چرا «داروغه»های سینمای ایران که قبلا از نمایش فیلمهای حامی فتنه و تحریفکننده واقعیتهای تاریخی در جشنواره فیلم فجر حمایت کرده بودند و حالا برای نمایش عمومی این فیلمها در سینماها تلاش میکنند، زمینه را برای ساخت فیلمهای روشنگر و آگاهکننده درباره فتنه فراهم نمیکنند؟ آن هم در شرایطی که رهبر معظم انقلاب پیش از این بر روشنگری درباره فتنه تأکید نموده بودند.
سازمان سینمایی دولت دوازدهم در آغاز فعالیت این دولت قصد نمایش فیلمهایی را دارد که دولت یازدهم مانع از نمایش آنها شده بود. سال ۸۸ نیز سازمان سینمایی دولت دهم، نمایش فیلمهای مسئله دار و به اصطلاح توقیفی را در دستور کار خود قرار داد. این تصمیم البته صرفا نقش یک مسکن را داشت، چون مشکل فیلمهای مسئله دار نه تنها هیچ گاه حل نشد بلکه در دولت یازدهم نیز شدیدتر شد.
ریشه اصلی مشکل آنجاست که برخی از فیلمسازها برای یک فیلمنامه، مجوز ساخت میگیرند اما در طول تولید، فیلمنامه اولیه را تغییر میدهند و در نهایت فیلم تولید شده از آنچه مجوز گرفته کاملا متفاوت میشود. به نظر میرسد که سازمان سینمایی به جای اقدامات مقطعی که بیشتر یک نمایش و مانور تبلیغاتی و سیاسی محسوب میشود، باید منافذ و عوامل ساخت فیلمهای تنش زا و ضدفرهنگی را ببندد یا حداقل کاهش دهد.
برخی از فیلمهایی که اعلام شده قرار است روی پرده سینماها بروند، به طور آشکار و علنی به حمایت از فتنه سال ۸۸ میپردازند و واقعیتهای این بخش از تاریخ را تحریف کردهاند. مسئولان سازمان سینمایی درباره این موضوع چه توضیحی خواهند داشت؟ چرا «داروغه»های سینمای ایران که قبلا از نمایش فیلمهای حامی فتنه و تحریفکننده واقعیتهای تاریخی در جشنواره فیلم فجر حمایت کرده بودند و حالا برای نمایش عمومی این فیلمها در سینماها تلاش میکنند، زمینه را برای ساخت فیلمهای روشنگر و آگاهکننده درباره فتنه فراهم نمیکنند؟ آن هم در شرایطی که رهبر معظم انقلاب پیش از این بر روشنگری درباره فتنه تأکید نموده بودند.

برچسبها: ابراهیم داروغه زاده, کیهان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش داروغهزاده به رد صلاحیت طباطبایینژاد
- انتقاد تند کیهان از مسعود کیمیایی
- کیهان : ادغام جشنواره جهانی با جشنواره ملی با استقبال قاطبه سینماگران مواجه شده است
- داروغه زاده :اصل اعتراض مهدویان به سانسور را به حق می دانم
- توضیحات داروغهزاده درباره ممیزیهای سختگیرانه و سردرگم سینمای ایران/ فرهنگ در ایران، حوزهای حاکمیتی است/ سیاستگذاریها حاکمیتی است
- حیازدائی از جامعه به سبک نجلا/انتقاد شدید کیهان از سریال نجلا
- واکنش رضا کیانیان به درخواست کیهان برای ممنوع الکاری سینماگران
- بحث توئیتری منیژه حکمت و ابراهیم داروغهزاده بر سر شفافسازی منابع مالی در سینما
- توئیت ابراهیم داروغهزاده در حمایت از سازندگان پایتخت ۶
- واکنش دبیر جشنواره فجر به کنسرت ابی و شادمهر با یک و نیم غلط املایی
- واکنش داروغه زاده به ماجرای انتشار چت های خصوصی سالومه با برخی بازیگران
- شوخی عجیب دبیر جشنواره فجر با کرونا
- ارسال کمکهای اهدایی سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر به بلوچستان
- نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- نشست مطبوعاتی جشنواره فیلم فجر برگزار شد/ تحریم، دوتابعیتی و حمایت شهرداری از جشنواره موضوعات داغ نشست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
آخرین ها
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور