اولین چیزی که نظر من را جلب کرد این بود که کار کمدی بود و به قول شما در یک فضای شیرینی می گذشت. با توجه به این که فیلم سینمایی اول من هم کمدی بود خیلی دوست داشتم که سریال کمدی هم بسازم و این باعث شد طرح اولیه که متعلق به آقای سهراب پور بود را دوست داشتم و می دانستم قابلیت این را دارد که من بخواهم روی آن کار کنم.
اتفاقا علاقه به تجربه کردن ژانرهای مختلف را در فیلمسازی دارم. از ابتدا هم هدفم این بود که مثل خیلی از کارگردان ها در ژانر اجتماعی کار کنم. چون به لحاظ هنری به این نوع فیلم ها توجه بیشتری می شود؛ چه در جشنواره ها و چه در بین بچه های سینما. اما به صورت خیلی اتفاقی فیلم اولم در ژانر کمدی پیشنهاد شد و آن را ساختم و وقتی دیدم که فیلم خوبی از آب درآمد خواستم که این ژانر را ادامه بدهم. اما مصمم هستم که ژانرهای دیگر را هم تجربه کنم.
در این مورد نمی توانم نظر قطعی بدهم و باید منتظر واکنش مخاطب بمانیم. اما همه تلاشمان را کردیم تا در زمان کمی که برای مراحل مختلف ساخت این سریال داشتیم، کاری بسازیم که مخاطب دوست داشته باشد و برایش اتفاق خوبی بیفتد.
به هر حال هر کاری که ساخته می شود رگه هایی از مضامین اجتماعی خواهد داشت. اما در مورد این سریال من سعی نکردم هیچ مضمونی را پررنگ تر کنم. در مورد کانسپت اصلی مواجهه یک خانواده مثل همه خانواده های دیگر با بی پولی که مقطعی با آن درگیر می شود واین بی پولی و نحوه برخورد این خانواده با این مساله را با این مقطع از زندگی شان مطرح می کنیم.
بله تقریبا بازیگران همان افرادی هستند که از ابتدا مدنظر داشتیم و به آنها فکر کرده بودیم. البته با برخی از این بازیگران قبلا کار نکرده بودم و نخستین تجربه همکاری مان بود.
خوشبختانه با مشکلی رو به رو نبودیم و چند بار هم سر صحنه همگی تست دادیم. امیر نوری هم بعد از حدود ۱۰ روز که از ما جدا شده بود و خارج از کار ما کرونا گرفته بود. آقای ژوله هم مشکوک به کرونا بود که تست داد و منفی شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
آخرین ها
- «هیس» در فستیوال «روسکایا کلاسیکا» روی صحنه میرود
- کنایه کارگردان «آپاراتچی» به تبعات استفاده نکردن از تبلیغات ماهوارهای
- «گالیله» با ۳ اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- شب تئاتریها برای شمس لنگرودی
- معرفی یک کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
- «شهرک» به «کازابلانکا» رفت
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟