«آرایش غلیظ» آخرین فیلمی بود که از حمید نعمتالله اکران شد؛ فیلمی که موافقان و مخالفان بسیاری داشت. تفاوت نگاه حمید نعمتالله و روایت قصهای که درعین سرگرمکردن مخاطبش، او را با نوع دیگری از سینما آشنا میکند، تحسینبرانگیز بود، بااینحال داوران سیودومین جشنواره فیلم فجر بازی متفاوت حامد بهداد و کارگردانی خوب نعمتالله را در این فیلم نادیده گرفتند.
به گزارش سینماسینما، سه سال پس از ساخت «آرایش غلیظ»، نعمتالله فیلم سینمایی «رگ خواب» را مقابل دوربین برد؛ فیلمی که اوج و فرود رابطه میان یک زن و مرد را به نمایش میگذارد و لیلا حاتمی ایفاگر نقش اصلی این فیلم سینمایی است. او دومین تجربه سینمایی خود را با نعمتالله در این فیلم تجربه میکند و نقشی متفاوت از آنچه در«بیپولی» بازی کرده، مقابل دوربین خواهد برد. این روزها نعمتالله سرگرم ساخت فیلم سینمایی«شعلهور» است. بهانه صحبت ما با او، ساخت این فیلم است.
ظاهرا امسال با «رگ خواب» در جشنواره فیلم فجر حاضر خواهید بود. این فیلم در چه مرحلهای است؟
«رگ خواب» آماده نمایش است و مراحل فنی را پشتسر گذاشته.
تصمیم دارید «شعلهور» را هم برای جشنواره آماده کنید؟
هنوز فیلم در حال فیلمبرداری است و سخت است که از الان پیشبینیای درباره حضور فیلم در جشنواره داشته باشیم، اما سعی میکنیم فیلم تا آن زمان آماده شود.
فکر میکنم تا به امروز سابقه نداشته شما با فاصله کوتاه دو فیلم بسازید و بههرحال برای مخاطبان آثار شما این اتفاق خوبی است.
«رگ خواب» و «شعلهور» در یکسال کار نشد. این دو فیلم با فاصله از یکدیگر مراحل نگارش را پشتسر گذاشت. این دو فیلم ازجمله کارهایی است که از مدتها قبل دوست داشتم ساخته شود و برنامهریزیهایی برای چگونگی ساخت آنها داشتم تا اینکه زمینه ساختشان فراهم شد و اتفاقا در فاصلهای نزدیک از هم این اتفاق افتاد، اما همانطور که گفتم، مدتها روی نگارش این دو فیلم زمان گذاشته شد و برای خودم کارهای سادهای نبودند.
ظاهرا تصمیمی برای همکاری با تلویزیون و سریالسازی دارید؛ طرح خاصی از طرف شما پیشنهاد شده است؟
قرار مشخصی گذاشته نشده است و طرحی ارائه ندادهام، اما دوست دارم بعد از «وضعیت سفید» باز هم در تلویزیون کار کنم.
گفته میشود «رگ خواب» با موضوع و پرداخت متفاوتش میتواند نگاههای بسیاری را به خود جلب کند. تا چه حد فکر میکنید این فیلم اثر متفاوتی در کارنامه شما خواهد بود؟
امیدوارم همینطور باشد، اما من هیچوقت به قصد اینکه فیلم متفاوتی بسازم کارم را شروع نمیکنم، قطعا هدفم این نیست. این فیلم هم از جمله فیلمهایی است که از مدتها قبل طرحی برای ساختش داشتم، به آن فکر کردم و موضوع برایم جالب و حائزاهمیت بوده. همیشه دوست دارم فیلمی بسازم که با موضوعش ارتباط خوبی برقرار میکنم و برای خودم ارزش ساخت داشته است. به نظرم «رگ خواب» فیلمی خوب و تماشایی شده است و امیدوارم مخاطبان هم دوستش داشته باشند. درباره «شعلهور» هم همینطور فکر میکنم که ابتدا با موضوع ارتباط و بعد تصمیم گرفتم آن را بسازم.
منبع : شرق ـ بهناز شیربانی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- بررسی توقیف و انتظار ۶ ساله اکران «قاتل و وحشی»
- حمید نعمتالله: تا تکلیف «قاتل و وحشی» مشخص نشود «بُت» را به جشنواره نمیدهم
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ ادامه حسرت تماشای یک فیلم پس از ۵ سال و نامزدهای پرسش برانگیز
- آقای نعمتالله، فیلمتان را به خانهها ببرید!
- در آستانه اکران فیلم در جشنواره فجر؛ اظهارات صریح یک مدیر سابق سینمایی درباره «قاتل و وحشی»
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- درخواست نعمتالله از مسئولان جشنواره فجر: «قاتل و وحشی» را یک سانس در کوچکترین سالن جشنواره اکران کنید
- معرفی بازیگران فیلم جدید حمید نعمتالله
- صدور مجوز نمایش بینالمللی یک فیلم توقیفی/ فقط خارجیها میتوانند «قاتل و وحشی» را ببینند
- «بی پولی»؛ چالشهای خطرناک یک زوج
- گفتوگو با امین حیایی/ به سرنوشت اعتقاد دارم/ آنچه در مسیرم قرار میگیرد برایم درست است
- آیا عاشقی ضعفی زنانه است؟/ «رگ خواب»؛ روایتی از یک بازی مردانه
- قاتل و وحشیِ فرهنگ
- اطلاعیه دبیرخانه چهلمین جشنواره فیلم فجر/ «قاتل و وحشی» در سال ۹۸ با امضای هفت عضو هیأت انتخاب بازبینی شده است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





