رئیس سازمان سینمایی گفت: تلاش امسال دستاندرکاران جشنواره فیلم فجر، دوری از حاشیهها و معطوفشدن بیشتر به متن و اصل جشنواره است. قصد داریم برای رسیدن به نقدهای عالمانه و بدون حاشیههای غیرکارشناسی تلاش کنیم.به گزارش سینماسینما، محمدمهدی حیدریان در گفتوگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر گفت: ما عمیقترین و تندترین نقدها را اگر کارشناسانه باشد میپذیریم حتی اگر در مرحله نخست، تلخ به نظر برسد واقعا برای ما حکم دارو را خواهد داشت.
محمد مهدی حیدریان، با اشاره به اینکه سینما مدیوم جهانی دارد و میتواند آئینهتمامنمای هنر ایرانیان قرار بگیرد، اظهار کرد: به اعتقاد من، بینالمللیترین مدیا و رسانه، سینما است درحالیکه ما کمتر از آن بهره میبریم. شاید یک راه جدی برای ارتقای سطح کیفی کارهایمان این باشد که سینمای ما زودتر بینالمللی شود و در این مسیر، تولیدات مشترک میانبر خوبی است، اگر از حیث موضوعاتی که انتخاب میکنیم، دستمان پُر باشد.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به فعالیت کارگردانان و عوامل فنی کاربلد و حرفهای در سینمای ایران، گفت: اگر در حوزه تولید با این رویکرد پیش برویم که فیلم را باید برای مخاطب جهانی – که بخشی از آن مخاطب ایرانی است- بسازیم، آن اتفاق خوب که منتظرش هستیم، رخ خواهد داد.
حیدریان در ادامه افزود: سینماگران نباید مقطع جشنواره فیلم فجر را از دست بدهند، چه فیلمشان در جشنواره حضور داشته باشد و چه نه، چه در مسابقه انتخاب شده باشد و چه نشده باشد. این مقطعی است که تجربه حضور در آن و در معرض ارزیابی تخصصی و صادقانه قرار گرفتن، میتواند برای اهالی سینما، به عنوان چراغ راه مفید باشد.
به گفته رئیس سازمان سینمایی، دوره کوتاه جشنواره، دوره موثری برای سینماگران است که از ورای آن میتوان مسیر صحیح تولید فیلم در سال آینده را انتخاب یا اصلاح کرد.
او اظهار کرد: تلاش امسال دبیرخانه، داوریها و دبیر جشنواره دوری از حاشیهها و بیشتر معطوف شدن به متن و اصل جشنواره است. قصد داریم برای رسیدن به نقدهای عالمانه و بدون حاشیههای غیرکارشناسی تلاش کنیم. ما عمیقترین و تندترین نقدها را اگر کارشناسانه باشد میپذیرم حتی اگر در مرحله نخست تلخ به نظر برسد واقعا برای ما حکم دارو را خواهد داشت.
حیدریان در پایان گفت: خواهش ما از رسانهها و دستاندرکاران این است که اجازه ندهند تا جشنواره به حاشیه برود. همه ما باید دست به دست هم دهیم تا سینمای سال آینده در مرتبه بالاتری نسبت به امسال قرار بگیرد و امسال در پرتو نقد عالمانه و توجه به متن، موفقیت بیشتری کسب کند.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۹۶ به دبیری ابراهیم داروغهزاده برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- روایت کیهان از تلاش جریانهای معاند برای تحریم جشنواره فجر/ انتقاد کیهان از انتخاب پردیس چارسو
- معرفی اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه سینمای ایران چهلمین جشنواره فیلم فجر
- مجید مجیدی رئیس گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر شد
- جایزه بهترین «فیلمساز نوظهور» جشنواره آمریکایی به افسانه سالاری رسید
- گیتیقاسمی: شاید تک سکانس کار کرده باشم ولی با دل و جان روی آنها تمرکز کردهام
- کشف جدیدی درباره پدیده عجیب و غریب سینمای ایران و جشنواره فجر
- سخنان ابراهیم حاتمیکیا در ۲۴مین جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- صحبتهای اصغر فرهادی در اختتامیه بیستوچهارمین جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- دومین فیلم مجید توکلی در راه جشنواره فجر/روزی دو میلیون در تهران کلید خورد
- رضا گوران، همزمان با اکران «سرکوب»: اکران عمومی را به حذفیات جشنواره ترجیح دادم
- نگاهی به فیلم “شبی که ماه کامل شد” / فاصله از فیلمهای آپارتمانی و ورود به میدان سینما
- همزمان با اکران فیلم سینمایی «۲۳ نفر» / ۲۳ آزاده و ۲۳ بازیگر فردا به کاخ جشنواره می آیند
- نگاهی به فیلم “سال دوم دانشکده من”|تصویری سطحی از دختران امروزی
- همسر علی نصیریان درگذشت
- بازتاب نمایش فیلم نرگس آبیار / الناز شاکردوست و شکیبا در یک عاشقانه متفاوت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





