به گزارش سینماسینما، سیدعلی ضیاء ۲۱ شهریور در روز ملی سینما میزبان علیرضا شجاع نوری بازیگر و تهیه کننده سینمای ایران بود.
این هنرمند در ابتدا درباره موفقیت فیلم «روز واقعه» اظهار کرد: درباره بازی در این فیلم می توانم این را بگویم که انگار کسی آن بالا هست که منتظر دعای ما نیست بلکه چون دوستت دارد چیزی را که فقط در دلت می گذرد به واقعیت می پیوندد.
او که گفته بود بعد از این فیلم بازیگری را کنار می گذارد، ادامه داد: با گذشت چند سال از «روز واقعه» دوست داشتم بازی کنم و توبه کردم که توبه بیجا نکنم و دیگر نگویم دیگر هرگز بازی نمی کنم و… بعد از این خودم را رها کردم و به دست خدا سپردم و غوطه ور شدم.
شاید اگر بازیگران خارجی در «محمد رسول الله» بودند فیلم موفق تر می شد
شجاع نوری در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید اگر در فیلم «محمد رسول الله» در کنار عوامل پشت صحنه خارجی، بازیگران بین المللی نیز حضور داشتند، تاثیر جهانی این فیلم بیشتر می شد، تاکید کرد: ممکن است اگر بازیگرانی که در سراسر دنیا شناخته شده اند و گیشه خودشان را دارند در فیلم محمد رسول الله بودند این اثر تاثیر بین المللی بیشتری داشت اما در نهایت این کارگردان است که باید تصمیم نهایی را بگیرد.
این بازیگر یادآور شد: مصطفی عقاد خیلی وقت پیش درباره حضرت محمد فیلم ساخت و شاید حضور بازیگران خارجی باعث جذابیت آن شد.
چرا کیارستمی به جشنواره لوکارنو نیامد
او با نقل خاطره ای از کارگردان فقید سینمای ایران گفت: در اولین جشنواره خارجی که زنده یاد کیارستمی راه پیدا کرده بود، من زودتر از او به لوکارنو رفتم اما کیارستمی سرانجام نیامد. من هم برای او آنقدر احترام قائل بودم که حتی از او نپرسیدم چرا نیامد. بعدها فهمیدم کسی که به او بلیت داده لحنی داشته که او ترجیح داده از آن بلیت استفاده نکند و به من گفت: لذت هرچیزی باید به ذلتش بیارزد. این نیارزید و من هم نیامدم.

بازیگر «نگار» افزود: درباره نقش ها واقعیتش من فقر نقش یا شهوت آن را ندارم البته جاه طلب هستم اما باید در دلم اتفاقی بیفتد که در پروژه ای باشم. فعلا که غوطه ور شدن روی امواج را پی گرفته ام.
شجاع نوری با اشاره به پستی و بلندی های زندگی اش تصریح کرد: از حزیز که غبطه سگی را که از کنارم رد می شد می خوردم و دوست داشتم جای او می بودم، (این مربوط به دورانی است که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته بودم) تجربه کردم تا زمانی که دیگران به جایگاهم غبطه می خوردند.
جنس کارهای محمدزاده موفق تر است تا گلزار
ضیاء در ادامه به سوال این قسمت از برنامه مبنی بر اینکه «کدام بازیگر در سینما موفق تر عمل کرده است؟ نوید محمدزاده یا محمدرضا گلزار» از شجاع نوری پاسخ را جویا شد و وی گفت: فکر می کنم جنس کارهای نوید محمدزاده موفق تر است، با احترام به آقای گلزار با وجود تنوع کارهای محمدزاده کوالیتی آرتیستیک آثار او را بالاتر می دانم. البته هر دو را دوست دارم اما این یک نظر حرفه ای است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





